استانی 12:32 - 16 آذر 1398
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس
ایسنا/فارس فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اعلام کرد که از ابتدای امسال تا پایان آبان با اقدامات شبانه‌روزی این یگان، تعداد 93 حفار غیرمجاز در نقاط مختلف فارس دستگیر شده‌اند.

امسال 93 حفار غیرمجاز در فارس دستگیر شده‌اند

سرهنگ محمدرضا بهمنی‌نژاد شنبه 16 آذر گفت: در عملیات‌های شبانه روزی انجام شده طی 8 ماه منتهی به پایان آبانماه امسال، 78 هزار و 726 مورد سرکشی از اماکن تاریخی توسط نیروی های یگان حفاظت و با همکاری میراث بانان افتخاری انجام شده است.

بهمنی‌نژاد با بیان اینکه عملیات سرکشی انجام شده در این مدت منجر به دستگیری 93 نفر حفار غیرمجاز شده است، گفت: از این افراد دستگیر شده تعداد هزار و 247 قطعه انواع اشیاء تاریخی و 15 دستگاه انواع فلزیاب شده است.

فرمانده یگان حفاظت اضافه کرد: تشکیل 139 فقره پرونده قضایی علیه مجرمین و متخلفین حوزه میراث فرهنگی، 80 مورد رفع تصرف و 43 مورد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم آثار تاریخی از دیگر فعالیت‌های این حوزه در این مدت بوده است.

بهمنی‌نژاد ادامه داد: عموم هم استانی ها باید در حفاظت از اماکن و آثار تاریخی ـ فرهنگی استان جدیت و حساسیت داشته باشند و اخبار و اطلاعات مربوطه را از طریق تلفن‌های 37300553 و 37300551 و تلفن گویای 1801 و 09662 در اختیار یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس قرار دهند.

انتهای پیام


10312238
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است