فرهنگی‌هنری 13:24 - 02 شهریور 1398
معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اجرای مرحله دوم پویش فرهنگی «بخوان» گفت: در مرحله دوم پویش «بخوان» بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در قطارهای مترو معرفی می‌شود.

آغاز پویش فرهنگی «بخوان ۲» در مترو تهران

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، احسان بیسادی با اعلام این خبر گفت: مسافران شهر زیرزمینی می‌توانند در تمامی قطارهای مترو گزیده آثار منتخب فاخر ایران و جهان را در بیش از دوهزار کتیبه گرافیکی مطالعه کنند.

او هدف از اجرای این پویش فرهنگی را ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه آن در ایستگاه‌ها و قطارهای مترو عنوان کرد و افزود: در این پویش از نویسندگان، پژوهشگران حوزه ادبیات، استادان دانشگاه و بزرگان فرهنگ و هنر و شهروندان خواستیم کتاب‌های مناسب را برای مخاطبان معرفی کنند. در این پویش هر کدام از این گروه‌ها با معرفی بخشی از یک کتاب آن را به مخاطبان توصیه می‌کنند.

بیسادی  بالا بردن سرانه مطالعه در مکان‌های عمومی به خصوص مترو را از دغدغه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری عنوان و بیان کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا بین مردم و کتاب فاصله ایجاد شود. به همین دلیل خواندن مطالب طولانی از حوصله افراد خارج شده است، به همین منظور با خلاصه بخش جذاب کتاب، خوانندگان را به مطالعه بخش کوتاهی از آن کتاب ترغیب می‌کنیم و آن‌ها را با یار مهربان آشتی می‌دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در ادامه با اشاره به نوع انتخاب محتواها، گفت: این محتواها بر اساس امتیاز جذابیت محتوا به صورت خاص برای مخاطب انتخاب شده است، به‌طوری که علاقه‌مندان بعد از خواندن این برش‌ها به مطالعه همه کتاب راغب شوند و آن‌ها را تهیه کنند. در مرحله نخست این پویش از نظرات استادانی چون غلامحسین دینانی و مجید انتظامی بهره برده‌ایم و در حوزه نویسندگان هم از نویسندگان نام‌آشنا مثل رضا امیرخانی و سارا عرفانی استفاده کرده‌ایم.



او در ادامه درباره «به انتخاب شهروندان» گفت: در بخش به انتخاب شهروندان بعد از تولید و انتشار فراخوان در ایستگاه‌های مترو مسافران در خصوص انتخاب بخش‌های مختلف کتاب به معاونت فرهنگی مترو پاسخ دادند و بخش‌های انتخاب‌شده خود را ارسال کردند.

او  در پایان گفت: این طرح با انتخاب کتاب‌های جدید در آینده در معرض نگاه مسافران مترو قرار می‌گیرد و در این راه مسافران مترو نیز می‌توانند با ارسال گزیده کتاب‌های مورد علاقه خود، ما را در پیشبرد این پویش فرهنگی یاری کنند.

 مرحله اول پویش فرهنگی«بخوان» با انتخاب و معرفی بیش از ۴۰ عنوان کتاب همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد.

 انتهای پیام


10217104
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است