ورزشی 12:02 - 03 آبان 1393
خادم می گوید هیأت مدیره پرسپولیس باید به جای اسپانسر، پول بدهد.

امیر خادم:در پرسپولیس مرتکب خطایی نشدم /اسپانسر بعدی پرسپولیس فوتبالی نیست!

اسماعیل حیدرپور:دعواهای هیأت مدیره یا بهتر بگوییم سیاسی با اسپانسر از مدت‌ها قبل شروع شده و البته با جدایی اسپانسر از پرسپولیس، پایان یافته است اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود چرا که الان هیأت مدیره پرسپولیس با یک چالش بزرگ روبه‌روست؛ آن هم تأمین منابع مالی یعنی بودجه‌ای نزدیک به 30 میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود 10 میلیارد از سوی اسپانسر پرداخت شده و الباقی باید توسط هیأت مدیره‌ای مهیا شود که سیاسی در رأس آن است و در واقع او بود که می‌خواست هرچه سریع‌تر اسپانسر با پرسپولیس قطع همکاری کند.

مهلت وزارت ورزش به سیاسی

از سوی دیگر وزارت ورزش برای اداره پرسپولیس راهکارهایی دیگر را در نظر دارد؛ جایگزینی اسپانسر جدید برای پرسپولیس. خادم که مسئولیت باشگاه پرسپولیس و استقلال را بر عهده دارد، می‌گوید: «من در جریان کارها هستم و به نوعی نقش نظارتی بر هیأت مدیره دارم. بعد از جدایی اسپانسر، هیأت مدیره اعلام آمادگی کرده که هزینه‌های باشگاه را تأمین خواهد کرد و حتی دوستان رایزنی‌هایی نیز با چند اسپانسر انجام داده‌اند تا هزینه‌ها پرداخت شود اما اگر هیأت مدیره و در رأس آنها سیاسی نتواند مشکل منابع مالی و هزینه‌ها را مرتفع کند، آنگاه وزارت ورزش با اسپانسرهایی که اعلام آمادگی کرده‌اند، وارد مذاکره می‌شود.»

البته شرایط به گونه‌ای است که وزارت ورزش قصد ندارد با ورود اسپانسر جدید، تغییرات اساسی در هیأت مدیره و مدیریت انجام دهد. با این اوصاف بعید است دوباره اسپانسر جدیدی پیدا شود که بخواهد 20 میلیارد پول در پرسپولیس هزینه کند اما از کمترین اختیارات مدیریتی و اجرایی برخوردار باشد.

خطایی مرتکب نشدم

تعیین ساختار و به نوعی مهندسی مدیریت در پرسپولیس در اختیار خادم است و در واقع اوست که تصمیمات نهایی در باشگاه را تأیید یا «وتو» می‌کند و البته این بحث مطرح می‌شود که آیا در جریانات حاشیه‌ای اخیر بحث اسپانیا، حذف اسپانسر و... وزیر ورزش او را مورد مؤاخذه قرار داده است! معاون حقوقی وزارت ورزش با صراحت از عملکرد خود دفاع می‌کند: «من در قضیه پرسپولیس خطایی مرتکب نشده‌ام که بخواهم مؤاخذه شوم و اتفاقاً تصمیمات در مورد پرسپولیس در کمیته‌ای شکل می‌گیرد که همه آقایان حتی خود آقای وزیر هم حضور دارند اما من شخص اجرایی آن مصوبات هستم پس دلیل ندارد مؤاخذه شوم.»

اسپانسر جدید، فوتبالی نیست

در حالی که شایعاتی مبنی بر ورود مجدد هدایتی به پرسپولیس با کناره‌گیری اسپانسر پرسپولیس به گوش می‌رسید و البته مالک استیل‌آذین صراحتاً اعلام کرده بود که حاضر است تمام هزینه‌های باشگاه را بدهد و تمام مشکلات مالی پرسپولیس را مرتفع کند، خادم خبر از حضور احتمالی اسپانسر جدید می‌دهد که فوتبالی نیست: «فعلاً هیأت مدیره خودش در حال رایزنی است تا با جذب اسپانسرهای مورد نظر، منابع مالی و هزینه‌های باشگاه را بدهد اما اگر آنها ظرف فرصت مناسب نتوانند این کار را انجام دهند، آن‌گاه وزارت ورزش خودش اسپانسرهایی را که اعلام آمادگی کرده‌اند، برای حضور در پرسپولیس به بدنه باشگاه اضافه می‌کند. البته این اسپانسرها از خانواده فوتبال و ورزش نیستند و صرفاً کارشان اقتصادی است.»

 

 

251 41


5032792
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» براساس تصمیم هیئت مدیره تراکتور، حمید مطهری به کادر فنی ملحق و به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی نمایندگان کشورمان در بخش ساندا به مدال طلای مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سید معین تقوی یک طلای دیگر برای کاروان ووشوی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به ارمغان آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیانی و جلیلی در فرم چانگ جوان در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو مدال طلا و برنز کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی حسن زاده و شاهین بنی طالبی مدال های طلا و نقره فرم نن گوئن تالو را در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال تایلند با برتری برابر عراق راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست اولیه و ۳۰ نفره این تیم برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: حضور تماشاگران متعاقب با آیین نامه بلیت فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی تاجیکستان با پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا مقابل افغانستان توانست مجوز حضور در جام جهانی را کسب کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است