استانی 06:56 - 03 تیر 1400
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:
ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: همدلی و مشارکت تنها راه عبور از بحران خشکسالی است.

همدلی و مشارکت تنها راه عبور از بحران خشکسالی است

داریوش حسن نژاد در جلسه مشترک کمیته آب و کشاورزی که دوم تیرماه برگزار شد، با بیان اینکه راه حفظ منابع آبی استان، رعایت اصلاح الگوی کشت و صرفه‌جویی در مصرف آب است، اظهار کرد: با توجه به میزان آب موجود سدهای ایوشان و مروک و همچنین رعایت حق آبه زیست‌محیطی آب شرب روستاهای مجاور، اگر برنامه رهاسازی طبق جدول ارائه شده انجام گیرد و کشاورزان این مناطق، الگوی کشت را رعایت کنند بحران خشکسالی را می‌توان مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت و حفظ منابع آب زیرزمینی تنها با همکاری همه کشاورزان، ادارات و نهادهای ذی‌ربط انجام خواهد شد، تصریح کرد: آب‌های زیرزمینی یکی از باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند که سلامت انسان، توسعه اقتصادی و تنوع زیست‌محیطی را حمایت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: کنترل برداشت از آب‌های زیرزمینی برای نسل‌های آینده ضروری بوده و جبران برداشتی که در حال حاضر از منابع زیرزمینی صورت می‌گیرد کاری بسیار دشوار است.

حسن نژاد اضافه کرد: تجدید منابع آب زیرزمینی نیاز به زمان بسیار طولانی دارد و شاید در برخی موارد هیچ‌گاه جبران نشوند.

وی بیان کرد: خشک شدن سفره‌های آب زیرزمینی می‌تواند در خشکسالی و گرمایش منطقه، کاهش کیفیت گیاهان و در نتیجه تنوع زیستی و حتی کاهش کیفیت زندگی کشاورزان و همه مردم استان مؤثر باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به فرا رسیدن هفته صرفه‌جویی و شعارهای این هفته، ادامه داد: تنها با مشارکت و همدلی همه آحاد مردم، کشاورزان و بهره‌برداران و ذینفعان می‌توان از بحران کم‌آبی عبور و از این سرمایه ارزشمند محافظت کرد.

انتهای پیام


11120284
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است