فرهنگی‌هنری 18:45 - 07 فروردین 1394
رم - ایرنا - سمینار معماری ایران با عنوان 'خشت و آیینه، معماری معاصر در ایران' در محل 'خانه معماران' شهر رم پایتخت ایتالیا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بیش از یکصد و پنجاه معمار تراز اول ایرانی و ایتالیایی به همراه اساتید دانشگاه ها، محققین و دانشجویان این رشته در این همایش که در معتبرترین محل اجتماعات معماران ایتالیایی برگزار شد، شرکت کردند.



در این سمینار علاوه بر نمایشگاهی از پانل طرح های مورد بررسی، کلیه مقالات به شیوه چند رسانه ای و با پخش تصاویر نماها، طرح ها و برش ها ارائه شد و با توجه به کیفیت بالای محتوای مباحث ارائه شده، بسیاری از دانشکده های معماری شهر رم، شرکت در آن را برای دانشجویان معادل گذراندن 3 واحد درسی محاسبه کردند.



ابوالحسن حاتمی معمار ایرانی مقیم ایتالیا در این سمینار توضیحات مختصری را با اشاره به تناسب معماری با ویژگی های جغرافیایی، اقلیمی و فرهنگی ایران زمین ارائه کرد و به دنبال او حسین ماهوتی پور و مهوش عالمی به معرفی 15 طرح معماری معاصر ایران پرداختند که با استقبال حضار مواجه شد.



همچنین 'انتونینو ساجو' و 'السندرا د چزاریس' دو معمار ایتالیایی از دانشگاه 'ساپیئنتزا' شهر رم و 'لودوویکو میکارا' از دانشگاه پسکارا ضمن ارائه گزارشی اجمالی از کارگاه آموزشی با موضوع شیوه های احیاء و کاربری های نوین کاروانسراهای کویری ایران ، کتاب دو زبانه (فارسی- ایتالیایی) 'ایران، شهرها، مسیرها، کاروانسراها' که با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به چاپ رسید را معرفی کردند.



گفتنی است که این کتاب قرار است روز 21 فروردین ماه به مناسبت 'ماه فرهنگی ایران' در محل موزه ملی هنرهای شرقی شهر رم رونمایی شود.



'مارگریتا گوچونه' رئیس بخش معماری موزه 'MAXXI ' هنرهای قرن بیست و یک شهر رم ضمن تاکید بر اهمیت بررسی معماری در زمینه فرهنگی، آمادگی موزه متبوع خود برای برپایی نمایشگاهی از پانل های همایش'خشت و آیینه' را اعلام کرد.



بخش بعدی این همایش در قالب میزگرد تبادل نظر در خصوص تجربه فعالیت معماری در ایتالیا و ایران برگزار شد که در جریان آن، مهرگان عدالت خواه از فارغ التحصیلان رشته معماری و شاغلین در این حوزه در ایتالیا، گزارشی مقایسه ای از کیفیت آموزش معماری در دانشگاه های ایرانی و ایتالیایی و تفاوت بازار کار این دو رشته در دو کشور ارائه کرد.



این همایش به همت انجمن معماران ایرانی در ایتالیا و مشارکت خانه معماران رم؛ گروه معماران رم و حومه؛ بخش معماری موزه هنرهای قرن بیست و یکم رم برگزار شد.



گفتنی است که کتاب 'کاروانسراهای ایران' که با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در رم و دانشگاه ساپیئنتزا به چاپ رسیده است روز 10 آوریل در موزه هنرهای شرقی رم ،رونمایی می شود.



اروپام*1*461/1547

انتهای پیام /*


6103400
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است