اقتصادی 15:00 - 03 اسفند 1395
رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد؛
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تاکنون ۲۸ شرکت ایرانی برای صادرات محصولات لبنی به روسیه تائیدیه و گواهی بهداشتی دریافت کردند.

۲۸ شرکت ایرانی مجوز صادرات لبنیات به روسیه را دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مهدی خلج در دیدار با سرگئی دانکورت، رئیس سازمان نظارت بر دامپزشکی و قرنطینه فدرال روسیه با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ هزار تن شیر خشک به روسیه صادر شده است، افزود: تاکنون ۴ کارخانه لبنی، مجوز و گواهی بهداشتی صادرات محصولات را از سازمان دامپزشکی ایران و روسیه دریافت کردند و ۶ کارخانه دیگر نیز معرفی شده‌اند.

وی گفت: مقامات دو کشور برای توسعه مبادلات تجاری در زمینه محصولات لبنی و آبزیان، تا کنون همکاری‌های خوبی داشته‌اند و برای رفع مشکلات و ابهامات، اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: دو کشور در زمینه صدور مجوزهای بهداشتی به نقاط مشترک رسیدند و علاقه مند هستند محصولات و فرآورده‌های لبنی ایران، به بازار روسیه صادر شود.

خلج گفت: در جلسه امروز، راهکارهای تسهیل و تقویت روابط تجاری دو کشور به منظور ایجاد شرایط پایدار و مطمئن برای توسعه مبادلات بررسی شد.

وی درباره روند صدور مجوز برای صادرات انواع آبزیان و میگو به روسیه افزود: هم اکنون انواع آبزیان و میگو به روسیه صادر می‌شود و تاکنون ۱۵ هزار تن میگو به روسیه صادر شده است.

بر اساس این گزارش، سرگئی دانکورت، رئیس سازمان نظارت بر دامپزشکی و قرنطینه فدراسیون روسیه نیز با اشاره به صادرات ۳۰۰ تنی شیر خشک از ایران به روسیه گفت: این میزان صادرات، عدد قابل توجهی نیست؛ به طوری که این محموله حتی تا بازار روسیه نیز نرسید.

وی افزود: روسیه سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات لبنی را وارد می‌کند و بازار وسیعی برای پذیرش محصولات ایرانی دارد.

رئیس سازمان نظارت بر دامپزشکی و قرنطینه فدراسیون روسیه گفت : ایران با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در تولید محصولات لبنی دارد، می‌تواند صادرات قابل توجهی به بازار روسیه داشته باشد.

دانکورت افزود: هیچ گونه مشکل بهداشتی بین دو کشور برای توسعه مبادلات تجاری وجود ندارد و برخی مشکلات مربوط به مسائل تجاری است که امیدوارم بزودی برطرف شود


8838992
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین به ۲۳.۵۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز اول اردیبهشت، شاخص کل بورس ۳۴ هزار و ۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس شاهد کاهش حق الزحمه های نجومی از سوی مشاوران املاک کشور بودیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر بورس‌ها از بازگشت دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی خود خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس هم اکنون به محدوده ۲.۱۷۰.۰۰۰ رسیده و انتظار داریم از همین محدوده حمایت شده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی زمینه را برای افزایش بیشتر متقاضیان مسکن افزایش می دهد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا در پی بروز نقصی از پدال گاز خودرو‌های سایبرتراک که خطر تصادف را افزایش می‌دهد، بیش از ۳ هزار خودرو از این مدل را فراخوان می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل کامل کاغذ را از کروکی‌ها تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است