استانی 11:23 - 08 آذر 1393
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام تاکید کرد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام بر لزوم مشارکت دانش‌آموزان در حفظ محیط زیست ایلام تاکید کرد.

لزوم مشارکت دانش‌آموزان در حفظ محیط زیست ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، غلامحسین کاظمی صبح امروز در جریان دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار داشت: مشارکت دانش‌آموزان و معلمان ایلامی در حفاظت از محیط زیست امری ضروری است.

وی ادامه داد: حفاظت از محیط زیست وظیفه یک سازمان یا نهاد نیست بلکه تحقق این امر مستلزم همکاری همه جانبه اقشار مردم به ویژه دانش‌آموزان، معلمان و دبیران است که امیدواریم در این زمینه به نتایج مورد نظر برسیم.

وی بیان کرد: با توجه به جمعیت بالای نیروی جوان در کشور، امید است دوست‌داران طبیعت به خصوص دانش‌آموزان با حضور مؤثر خود در راستای حفاظت از محیط زیست نقش مثبت و سازنده‌ای اعمال کنند.

کاظمی به فرهنگ‌سازی و افزایش نقش دانش‌آموزان در حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: هدف از آموزش محیط زیست، پرورش افرادی فعال و آگاه نسبت به مسائل محیط زیست و ایجاد حس مسئولیت در آنها جهت حفاظت و حمایت از آن است.

* ضرورت تشویق دانش‌آموزان ایلامی به حفظ محیط زیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست گفت: تشویق دانش‌آموزان به یادگیری و مطالعه در زمینه حفاظت از محیط زیست می‌تواند در دستیابی به اهداف مدیریتی برای حفظ و حمایت از محیط زیست کمک مؤثری کند.

علی بیرانوند از وجود یک‌هزار و 200 مدرسه در سطح استان خبر داد و افزود: آشنایی دانش‌آموزان با مطالب زیست محیطی در مقاطع مختلف تحصیلی می‌تواند حس مسئولیت‌پذیری در حفاظت از محیط زیست را در آنها تقویت کند.

وی ادامه داد: مهمترین راهکار برای افزایش نقش دانش‌آموزان در زمینه حفاظت از محیط زیست ایجاد فضای سبز در مدارس، پاکسازی طبیعت، گردش علمی و بازدید از مناطق آلوده است.

در این جلسه بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه مابین دو دستگاه تأکید و مقرر شد جلسات کارشناسی در راستای اجرای مطلوب برنامه‌ها به صورت مستمر برگزار شود.


5294789
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است