سیاسی 09:51 - 04 تیر 1397
مقدسی:
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صاحبان پول و سرمایه برای کسب سود در بخش‌های انتفاعی سرمایه‌گذاری می‌کنند و این مجموعه نظام، دولت، قوه قضاییه و مجلس است که باید با ایجاد جاذبه اقتصادی بستر رونق اقتصادی و کسب سود را به صورت توامان به وجود آورند.

سیاست‌های درست اقتصادی جایگزین سیاست‌های نادرست فعلی شود

سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه «نمی‌توان با دستورالعمل و بخشنامه منابع مالی را مجبور و محدود کرد» اظهار داشت: اقتصاد، دستورپذیر و تحکم‌پذیر نیست و منطق خودش را دارد. سیاستگذاری صحیح و معقول اقتصادی برای هدایت نقدینگی و سرمایه‌ها باید جاذبه بخش‌های مولد اقتصاد را به سطحی برسانند که سرمایه‌ها و نقدینگی برای کسب سود، جذب این بخش‌ها شود نه اینکه برای آرام کردن آشفتگی‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی، سیاستهای اجباری، سلبی و امنیتی به اجرا درآید.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: اگر سیاست‌های درست اقتصادی جایگزین سیاست‌های نادرست فعلی شود مثلا اگر رونق بورس در دستور کار تیم اقتصادی دولت و سایر مجموعه‌های اقتصادی خارج از دولت قرار گیرد و شرایطی به وجود آید که با تزریق نقدینگی به این بازار، شرکتها و کارخانجات تولیدی و خدماتی از بحران مالی خارج شوند آن وقت می‌توان انتظار داشت به مرور وضعیت بازار تولید، کار و کالا  بهبود یابد، در این صورت موفق به جذب نقدینگی و هدایت منطقی و معقول آن به واحدهای تولیدی و خدماتی بدون کمترین فشار و دستوری اجرایی می‌شود.

وی هدایت نقدینگی به بازار بورس را منطقی‌ترین و معقول‌ترین راه محدود کردن پول دانست و افزود: اگر سیاستهای اقتصادی به درستی اصلاح و با منطق اقتصادی مطابقت پیدا کند یقینا یکی از بازارهایی که نقدینگی به آن هدایت می‌شود بازار بورس خواهد بود. در این صورت سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار نسبت به کسب سود «مطمئن»، دولت نسبت به رونق اقتصادی و نیروی کار نسبت به شغل پایدار اطمینان خاطر پیدا خواهند کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز امیدواری کرد: استمرار نشست های اقتصادی معاون اول رییس‌جمهور، کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس و مسؤولان عالی قضایی موجب اتخاذ سیاستهای اصولی و به موقع اقتصادی شود.

مقدسی ایجاد «جاذبه اقتصادی» را پیش‌شرط جذب نقدینگی سرگردان و سرمایه‌های کلان اقتصادی دانست و تاکید کرد: علت شکست سیاست‌های اقتصادی، برخوردهای سلبی و غیرمعقولانه است که گاه و بی‌گاه توسط قوای مجریه و قضاییه به اجرا گذاشته می‌شود در حالی که تصمیم درست اقتصادی ایجاد «جاذبه» برای جذب سرمایه و نقدینگی است. جاذبه اقتصادی همچون موم به نقدینگی و سرمایه می‌چسبد و موجب جذب آن به بخش‌های اقتصادی می‌شود.

انتهای پیام


9821909
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است