استانی 00:08 - 02 خرداد 1398

۳۲۸ زندانی جرائم مالی غیرعمد چشم انتظار کمک های مردم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی رشیدی شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن گل‌ریزان که با حضور مسئولان و خیران نیک‌اندیش استان کردستان در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ستاد دیه استان کردستان از سال ۸۰ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده که تاکنون زمینه آزادی دو هزار و ۹۱۶ زندانی جرایم مالی غیرعمد را فراهم کرده است.

وی افزود: در سال ۹۶ تعداد ۲۷۷ زندانی با جمع‌آوری مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان از حبس آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند که این تعداد در سال گذشته نیز با جمع‌آوری ۱۶ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان ۲۰۱ نفر بود.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان کردستان ادامه داد: رقم قابل توجهی از این میزان را شکات از حق و حقوق خود گذشت کردند و در سال ۹۶ شکات مبلغ هفت میلیارد و ۹۶۷ میلیون تومان و در سال ۹۷ نیز مبلغ هفت میلیارد و ۷۱۲ میلیون تومان را به زندانیان بدهکار بخشیدند.

رشیدی یادآور شد: همچنین از مبالغ ذکر شده سال ۹۷ یک میلیارد و ۷۲ میلیون تومان و در سال ۹۶ نیز یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون تومان آن توسط ستاد دیه استان از محل جمع‌آوری جشن‌های گل‌ریزان تأمین شد و یک میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان در سال ۹۷ و یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان نیز از محل کمک ستاد دیه کشور تأمین شد که به صورت بلاعوض پرداخت شد.

وی بیان کرد: همچنین از این مبالغ در سال ۹۷ یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان و در سال ۹۶ دو میلیارد و ۳۸ میلیون تومان آن از محل کمک صندوق خسارت‌های بیمه بدنی تأمین شده بود، دو میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان در سال ۹۷ و یک میلیارد و ۸۹۶ میلیون تومان هم وام قرض‌الحسنه بانک‌های عامل، ۲۰۰ میلیون تومان وام از وجوه اداره شده محل ستاد دیه کشور در سال ۹۷، ۶۶۱ میلیون تومان در سال ۹۷ و ۵۰۹ میلیون تومان در سال ۹۶ از محل نقدینگی خود زندانیان فراهم شد و مبلغ ۲۵ میلیون تومان نیز کمیته امداد در این سال‌ها به مددجویان کمک کرده است.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان کردستان گفت: در حال حاضر ۳۲۸ نفر زندانی جرایم مالی غیر عمد داریم که از این تعداد ۲۷۳ نفر بدهکاری مالی دارند و ۴۷ نفر بدهکاری مهریه، سه نفر بدهکاری نفقه خانواده و پنج نفر نیز به دلیل بدهکاری حوادثی مانند تصادف و حوادث کارگاهی تحمل حبس می‌کنند.

رشیدی افزود: میزان بدهکاری این تعداد زندانی در مجموع بیش از ۴۰ میلیارد تومان است که اگر خیران و نیکوکاران همچون سالیان گذشته ستاد دیه را یاری کنند ستاد دیه نیز می‌تواند با رایزنی با شکات بخش اعظمی از مبلغ بدهکاری‌ها را رضایت گرفته و بقیه را پرداخت کند تا مشکل تعداد زیادی از این زندانیان رفع شود.

وی اظهار داشت: همچنین سال گذشته با همکاری چهار بانک عامل استان مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به صورت وام قرض‌الحسنه به تعدادی از زندانیان پرداخت شد که امیدواریم برای سال ۹۸ نیز بتوانیم با همکاری بانک‌ها باز هم از این طریق شاهد آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم مالی غیر عمد در استان باشیم.


10134538
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است