اقتصادی 01:09 - 27 شهریور 1393
زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بازار شیلات و نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی بویژه کشاورزی استان باید ایجاد شود تا سیستان و بلوچستان را با محصولات کم نظیر آن نه با لباسها و کفشهای دست دوم (تاناکورا یا بازار لته) بشناسند.

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از مجتمع اقتصادی (میدان میوه و تره بار) و سردخانه 7500 تنی هامون ثمر زاهدان افزود: سیستان و بلوچستان از توانمندیها و ظرفیت های فراوانی در بخش کشاورزی و شیلاتی برخوردار است و محصولات کم نظیری بویژه میوه های گرمسیری تولید می کند که می تواند شناسنامه این استان تلقی شود.



وی تصریح کرد: برپایی بازار شیلات و نمایشگاه محصولات کشاورزی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی باید از چنان جذابیتی برخوردار شود که مسافران و گردشگران بجای رفتن به بازار لباسها و کفش های کهنه و دست دوم خارجی، از محصولات عالی و جذاب استان بازدید کرده و سوغات ببرند.







وی بیان کرد: مجموعه هامون ثمر سرمایه استان است و باید چنین مجتمع هایی پول تولید کنند اما متاسفانه مشکلات حاشیه ای بیشتر از بازدهی و سوددهی آن است.



استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ایجاد چنین مجتمع هایی به عنوان مجموعه پشتیبان برای بازار و عامل تولید بسیار ارزشمند است و باید مورد حمایت قرار گیرند.







وی ادامه داد: مجتمع هامون ثمر قابلیت یارگیری بالایی دارد و باید به دنبال شرکایی برای این مجموعه باشیم تا فعالیت آن را توسعه دهند.







مهندس هاشمی تاکید کرد: ایجاد و راه اندازی واحدهای بسته بندی شیک و زیبا برای محصولات تولیدی این استان بویژه خرما و میوه های گرمسیری می تواند بازارهای دنیا را به خود اختصاص دهد چرا باید خرماهای کم نظیر استان در کشورهای همسایه و حتی اروپایی با برندهای خارجی و قیمت های گزاف وارد بازار شوند.



استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت 7500 تنی سردخانه مجتمع هامون ثمر گفت: نگاه تولیدکنندگان و متولیان بخش کشاورزی نسبت به این مجموعه آنگونه که نقش و جایگاه آن است، شکل نگرفته و از ظرفیت آن استفاده نشده است.







وی تصریح کرد: در حالی که کشاورزان جنوب استان از فاسد شدن محصولاتشان بویژه خرما به دلیل نبود سردخانه گلایه دارند از سردخانه ای با ظرفیت هفت هزار و 500 تن در مرکز استان تنها 500 تن آن استفاده می شود.



استاندار سیستان و بلوچستان از سرمایه گذاران خواست با نگاهی بلند و فرابخشی وارد عرصه سرمایه گذاری و تولید در استان شوند و با ایده و طرح های خوب از تمام ظرفیت های موجود و نگاه ویژه دولت برای توسعه استان استفاده کنند



وی با تاکید بر خارج شدن از نگاه بخشی گفت: استانی که قرار است با حرکت جهشی به سمت توسعه برود نیازمند نگاههای بلند است و اکنون باید به طرحهای کنسرسیومی بیاندیشیم.



نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید زمینه را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کرده بطوریکه اکنون تعدادی از صاحبان سرمایه درخواست حضور در استان برای سرمایه گذاری را دارند.



وی افزود: یکی از متقاضیان با دو هزار میلیارد تومان سرمایه در خواست ساخت فرودگاه و یک نفر از ایرانیان مقیم کانادا نیز با 500 میلیون دلار سرمایه در خواست سرمایه گذاری در استان را دارند.



هاشمی ادامه داد: عنایت خداوند و همت دولت تدبیر و امید این استان را در مسیر توسعه قرار داده بطوریکه اکنون خوشبختانه مشکلی در زمینه تامین اعتبار برای طرحهای بزرگ و کوچک وجود ندارد.



در این بازدید محمد رضا احسانفر و زارعی از مدیران مجتمع اقتصادی هامون ثمر گزارشی از میزان سرمایه گذاری و فعالیتهای انجام شده در این مجتمع ارائه و عمده مشکل موجود را نبود انشعاب آب عنوان کردند و خواستار نصب شبکه لوله کشی آب برای میدان میوه و تره بار و سردخانه و سایر تاسیسات و مجموعه آن شدند. ک/2



653

انتهای پیام /*


4746543
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است