علمی فناوری 15:05 - 18 بهمن 1394
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ساخت نخستین موتور هواپیمای جت پروازی در داخل کشور و همچنین رونق مصرف داروهای سلول‌های بنیادی به جای داروهای شیمیایی در آینده نزدیک خبر داد.

داروهای سلول‌های بنیادی جایگزین داروهای شیمیایی می‌شوند

به گزارش سرویس علمی ایسنا، علی وطنی در نخستین جشنواره ملی هوانوردی در استان مازندران گفت: برای ساخت این موتور به تازگی مذاکراتی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه سازندگان داخلی انجام شده است.

وی افزود: دوره پسا تحریم به عنوان فرصت ارزنده برای توسعه علمی و فناورانه کشور است و باید از این فرصت بی‌نظیر در تمامی بخش‌ها استفاده کنیم، ایران هم اکنون صد درصد به فناوری ساخت پیشرفته‌ترین پهپادهای موجود در دنیا دست یافته و همچنین توان علمی و تجربی تولید بالگردهایی با ظرفیت حمل تا 14 نفر را هم دارد.

به گفته وطنی، استعدادهای خلاق و ظرفیت‌های علمی غیر قابل اندازه‌گیری در جامعه باید شناسایی شوند و از این منابع هم باید برای تولید و پردازش ایده‌های نو و خلاقانه بهره گرفت زیرا جوانان تاثیرگذارترین افراد جامعه در همه بخش‌ها هستند و باید از این ظرفیت برای اعتلای علمی و تحقیقاتی کشور استفاده کرد.

در آینده داروهای سلول‌های بنیادی جایگزین داروهای شیمیایی می‌شود

معاون توسعه فناوری معاونت علمی همچنین در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران در ساری، گفت: مراکز سل‌تراپی در کشور تاسیس می‌شود که با ایجاد این مراکز به جای یافتن داروی‌های شیمیایی به دنبال داروهای سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی و زیست‌فناوری خواهیم بود.

وی افزود: بزرگ‌ترین مرکز سل‌تراپی کشور در مازندران راه‌اندازی می‌شود که با ساخت آن تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان زیر پوشش قرار می‌گیرند، همچنین با هماهنگی وزارت بهداشت در 10 منطقه کشور ایجاد مراکز تخصصی سلول‌های بنیادی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای ساخت این مراکز قرار است از ظرفیت خیران کشور نیز استفاده شود، تصریح کرد: مازندران به علت کوهپایه‌ای بودن بستر مناسبی برای پرورش گیاهان دارویی است و ساخت و توسعه فناوری کارخانه‌های گیاهان دارویی باید در این استان جدی گرفته شود.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی با تاکید بر این که مازندران قادر به تامین گیاهان دارویی استان‌های شمال کشور است، خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت خوبی را برای توسعه فناوری‌های بخش دریا هم دارد که باید از آن بهره گرفت.

وطنی از کارخانه‌های نساجی مازندران به عنوان برند ملی یاد کرد و گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی کامل دارد تا برای توسعه فناوری‌های نساجی در این استان با محوریت بخش خصوصی همکاری کند.

انتهای پیام


7661402
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است