سیاسی 15:02 - 24 مهر 1397
در گزیده اخبار سیاسی ۲۴ مهر بخوانید؛
اطلاعیه‌ای درمورد ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه، فعال شدن کارت‌های سوخت‌ در دستور کار، احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی در ۱۴۰۰، دستور کارهای نشست FATF، آمادگی الحشد الشعبی عراق برای خدمت‌رسانی به زائرین ایرانی، پیشنهاد احمد توکلی برای تهیه بسته ای از مایحتاج ضروری و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و چهارم مهرماه ۱۳۹۷ است.

اطلاعیه ای درباره ربایش مرزبانان میرجاوه/بخشنامه‌ای برای محکومین مهریه/دیدارهای امروز روحانی...

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه داشتن بصیرت  در مولفه معنویت محوری جای دارد، خاطر نشان کرد: امروز افتخار ارتش است که بصیرت دارد و مسیر حرکت دشمن را تشخیص می‌دهد. باید دقت کنیم که با بصیرت میتوانیم توطئه های دشمن را خنثی نماییم.

تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه بامداد امروز بدست اعضای گروهک تروریستی ربوده شدند و گروهک تروریستی "جیش‌ العدل" در کانال تلگرامی منتسب به این گروهک، مسئولیت عملیات را برعهده گرفت.

درهمین رابطه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از رد پای عوامل نفوذی در حادثه در ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور  خبر داد.

رئیس جمهور در دیدار سفیر جدید هلند: علاقه‌مند به توسعه روابط با هلند هستیم/ امیدوارم حکم لاهه بر رفتارهای آمریکا تأثیرگذار باشد

روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بلژیک در تهران: ایران آماده تقویت همکاری‌ها با اتحادیه اروپا و از جمله بلژیک است

وی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بوسنی و هرزگوین در تهران: تهران آماده گسترش روابط با سارایوو است

رئیس دولت هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید سنگال در تهران:توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا از سیاست‌های ایران است

رئیس جمهور در دیدار سفیر جدید قطر: اراده قوی تهران و دوحه توسعه همه جانبه روابط است

روحانی همچنین در حکمی اسکندر مومنی را به عنوان «دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر» منصوب کرد.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در خصوص مطالب منتشر شده در رابطه با سهمیه بندی بنزین گفت: تا به امروز دولت تصمیمی در خصوص سهمیه بندی بنزین نداشته است اما بحث فعال شدن کارت‌های سوخت‌ در دستور کار است.

در همین رابطه یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه کف رقم قاچاق بنزین از کشور روزانه ۱۰ میلیون لیتر است، بیان کرد: تاکنون اعداد ۱۰ ، ۱۵ و ۲۰ میلیون لیتر برای قاچاق بنزین عنوان شده ولی باید گفت عدد دقیقی از این قاچاق نداریم و فقط می‌توانیم بگوییم کف رقم قاچاق بنزین­ روزانه ۱۰ میلیون لیتر است.

احمد توکلی که  در جلسه اقتصاددان‌ها با رئیس جمهور حضور داشت؛ در نشست خبری با اشاره به وضعیت ارزی کشور گفت: اگر بسته ای از مایحتاج ضروری آماده نشود باید منتظر حوادث تلخی باشیم.

علی لاریجانی در حاشیه افتتاح پروژه‌های فرودگاهی در فرودگاه مهرآباد گفت:به جای عمیق‌تر شدن فکر توسعه، کشمکش در کشور توسعه یافته است. بد و بیراه گفتن به یکدیگر موجب شده است که از نیروها کمتر استفاده شود و کارها پر هزینه و کُند انجام شود.

همچنین محمود صادقی،  عضو فراکسیون امید مجلس با دفاع از مدیریت لاریجانی در مجلس و حرفه‌ای و تحسین‌برانگیز خواندن آن درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: این احتمال را رد نمی‌کنم که اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ ناگزیر به حمایت از فردی با ویژگی‌های آقای لاریجانی شوند. وی در ادامه با اذعان به این موضوع که اصلاح‌طلبان از دی ماه جایگاه گذشته را در افکار عمومی ندارند، عملکرد فراکسیون امید را نیز قابل دفاع اما مطلوب ندانست و حتی با انتقاد از نحوه هماهنگی‌ها در صحن مجلس برای رای دادن به طرح‌ها و لوایح به این فراکسیون نمره ۱۲ داد.

نشست هفته جاری FATF  با دستورکارهایی از بررسی استراتژی‌های خرابکاری تامین مالی تروریستی داعش و القاعده تا بررسی اقدامات اتریش، دانمارک و مالزی و پیشرفت‌های ایران و غیره مورد توجه است اما در این بین آن چه از نگاه افکارعمومی و رسانه‌ها مغفول ماند رد عضویت عربستان در دو هفته گذشته از سوی FATF و از دستور خارج کردن این موضوع بود.

همچنین برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا بار دیگر بر هدف دولت این کشور مبنی بر توقف کامل صادرات نفت ایران تاکید کرد و گفت که آمریکا هم‌چنان سیاست به صفر رساندن صادرات نفتی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند و در شرایط کنونی احتمال افزایش بهای نفت خام پس از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را منتفی می‌داند، چراکه بازار جهانی نفت به خوبی تامین شده و متوازن است.

در کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی مجمع عمومی سازمان ملل نیز اسحاق آل حبیب، سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: جهان نباید در برابر زورگویی و یک‌جانبه‌گرایی آمریکا سکوت کند.وی با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، افزود: در حالی که طبق ۱۲ گزارش پیاپی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران تاکنون به کلیه تعهدات هسته‌ای خود بر اساس برجام عمل کرده است، خروج آمریکا از برجام غیرقانونی بود و این کشور تعهدات‌اش در قالب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نیز مستمراً نقض می‌کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اقدامات استاندار ایلام برای مقدمات مراسم اربعین حسینی را اقداماتی جهادی و انقلابی دانست و تاکید کرد: زائران بدون ویزا به مرز مراجعه نکنند.

در همین رابطه وزیر کشور هم گفت: اقدامات خوبی در سال جاری در حوزه‌های زیر ساختی، خدماتی، امنیت و حمل و نقل اربعین انجام شده و امکانات بهتری نسبت به سال قبل برای اربعین پیش‌بینی شده است. رحمانی‌فضلی همچنین تاکید کرد: بار اصلی مراسم اربعین بر دوش مردم است و دستگاه‌های اجرایی نیز در این امر مشارکت دارند و نیازهای اساسی را در در این زمینه  تامین می‌کنند.

همچنین الحشد الشعبی عراق در بیانیه ای با اعلام آمادگی برای خدمت‌رسانی به زائرین ایرانی خاطر نشان کرد که برخی از مواکب و خدمات برای استقبال از زائرین ایرانی را ایجاد کرده است.

رییس قوه قضاییه برای جلوگیری از زندانی شدن محکومین مهریه، بر اساس تعداد سکه طلا، بخشنامه‌ای به رؤسای کل  دادگستری استان های سراسر کشور صادر کرد.

انتهای پیام


9944566
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است