استانی 06:43 - 09 تیر 1394
استان خراسان رضوی با توجه به شرایط اقلیمی همواره محل مناسبی برای کاشت انواع انگور بوده است.

خلیل‌آباد قطب تولید انگور در خراسان رضوی

منوچهر احمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، با بیان این‌که خلیل‌آباد قطب تولید انگور در استان است، افزود: درحال حاضر 6 هکتار از باغات این شهرستان مربوط به تاکستان‌های انگور است.

وی اظهار کرد: همه ساله به‌طور متوسط ۱۸۰ هزار تن انگور از این سطح برداشت می‌شود.

احمدنژاد با اشاره به متوسط تولید ۳۰ تن در هکتار، از شناسایی بیش از ۲۰ نوع انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: پیکامی و عسکری از مهم‌ترین ارقام انگور در خلیل‌آباد است.

وی انواع ترشیز، لعل، ریش بابا، صاحبی، رزقی، یاقوتی، فخری، مسکه، طرقی، خلیلی، سرقی و... را از جمله ارقام دیگر انگور در این شهرستان دانست و اظهار کرد: این ارقام جهت تازه‌خوری، تهیه مویز و تیفی استفاده می‌شود.

احمدنژاد با بیان این‌که ۸۰ درصد انگور تولید شده در این شهرستان به کشمش و مابقی صرف تازه‌خوری به تهران و سایر استا‌ن‌ها صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: برای کاستن از فشارهای وارده بازار بر قیمت کشمش که در بعضی از سال‌ها با آن مواجه هستیم، چندین رقم دیگر در شهرستان کشت شده که برای تازه‌خوری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد درآمد اصلی مردم این شهرستان را از تولید انگور و کشمش دانست و اظهار کرد: باغات انگور در این منطقه دارای موقعیت خاص و ویژه‌ای هستند؛ به‌طوری که در سال گذشته ۱۲۸ تن از باغات انگور برداشت شده است.

احمدنژاد در پایان نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب در شهرستان را از جمله مشکلات دانست و گفت: متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی، بخشی از تولیدات باغی به ضایعات تبدیل می‌شود.

انتهای پیام


6663263
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است