استانی 19:04 - 11 فروردین 1399
نشست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا
ایسنا/سمنان یک عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان بر ضرورت به میدان آمدن متخصصان علوم اجتماعی و روان‌شناسی برای مقابله موثرتر با بیماری نوپدید کووید19 در کشور و استان تاکید کرد.

متخصصان علوم اجتماعی و روان‌شناسی به میدان بیایند/ فراوانی شیوع کرونا در مردان

دکتر رشیدپور در جلسه مشترک جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ، متخصصان و کارشناسان با کمیته بهداشت و سلامت و تشکل‌های صنفی نظام پزشکی استان سمنان با هدف بحث و بررسی علمی پیشگیری مقابله با کرونا ویروس اظهار کرد: این بیماری تنها بار درمانی ندارد بلکه در بخش‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی و ... مشکلاتی برای جامعه به‌دنبال دارد و از همین رو متخصصان علوم اجتماعی، روان‌شناسان و... با به میدان آمدن می‌توانند به موثرتر شدن راهبردهای علمی مبارزه با کرونا ویروس کمک کنند.

وی مبارزه با کروناویروس را مستلزم همراهی همه مردم و بهره گیری از همه ظرفیت‌های علمی، اجتماعی، و...ارزیابی و اضافه کرد: مجموعه افراد، موثرین و کارشناسان موثر برای مقابله با کرونا ویروس باید به میدان بیایند.

رئیس اسبق علوم پزشکی استان سمنان ایجاد کمیته علمی برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان را اقدامی ارزشمند خواند و افزود: کمیته‌های علمی قوی در بحث کرونا ویروس می تواند، بسیاری از معضل‌های اجتماعی را برطرف کند.

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان با اشاره به اهمیت پذیرش برخی محدودیت‌ها از سوی مردم برای مقابله با این بیماری تصریح کرد: اقدام‌های سخت گیرانه، روند مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان را کاهش می‌دهد.

معاون علمی علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به برخی مطالعات علمی در ارتباط با کووید19 گفت: براساس آمارهای علمی، فراوانی شیوع کرونا ویروس در بین مردان به نسبت بانوان بیشتر است.

وی با بیان اینکه برخی گروه‌ها در خطر بیشتری هستند خاطرنشان کرد: براساس مطالعات انجام شده افرادی که به سیگار اعتیاد دارند به نسبت افراد دیگر ، بیشتر در معرض کرونا ویروس قرار دارند.

دکتر رشیدی با اشاره به سابقه برخی همه‌گیری‌ها در کشور و استان گفت:  الگوی ویروس کرونا براساس آمار، مشابه دیگر ویروس‌های همه‌گیری است که در دهه‌های گذشته در کشور شیوع پیدا کرده بود .

وی با بیان اینکه در کمیته‌های علمی مقابله با کرونا ویروس، می‌توان در ابعاد مختلف به شکل علمی این ویروس را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد اضافه کرد: کمیته علمی در استان سمنان، الگوی خوبی برای اجرای طرح‌های کاربردی برای مقابله با کرونا ویروس است

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مسئولیت اداره جلسات کمیته‌های علمی مقابله با کرونا ویروس باید برعهده متخصصان باشد تصریح کرد: برای مقابله موثرتر با این ویروس و بیماری همه‌گیر باید از روش‌های علمی بهره گرفت.

دکتر میرمحمدخانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی نیز  با بیان اینکه از رویکردهای تخصصی علم اپیدمیولوژی، بهره‌گیری از داده‌های علمی و کارشناسی است گفت: اتخاذ رویکردهای علمی به طور کامل تخصصی است و علم اپیدمیولوژی به عنوان علمی در قالب توصیف و تحلیل قابل بحث است.

وی با بیان اینکه در علم اپیدمیولوژی، مباحث توصیفی مقدم بر رویکردهای تحلیلی است ادامه داد: در استان سمنان، دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود از قطب‌های اپیدمیولوژی در کشور است و در این مقطع، این دانشگاه متخصصان و دانشجویان ارشد بسیار خوبی دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه تحلیل در ارتباط با رویکردهای علمی براساس داده‌ها امکان‌پذیر است افزود: خوشبختانه تیم خوبی در معاونت درمانی وزارت بهداشت تشکیل شده که این تیم رویکردهای علمی را برای مهار کرونا ویروس درحال تحلیل کردن است.

انتهای پیام


10463466
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است