استانی 19:20 - 01 آذر 1393
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: خوزستان بهترین پایگاه برای پژوهش‌های کاربردی است.

خوزستان بهترین پایگاه برای پژوهش‌های کاربردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی عصر امروز در جلسه کارگروه پژوهشی استاندار خوزستان با بیان اینکه بحث صنعت و دانشگاه مدت‌ها مطرح است، اظهار کرد: امروز تحصیلات تکمیلی در کشور ما به گونه‌ای شده که برای یک ژست روشنفکرانه یا اثر حقوقی کسب می‌شود.

وی ادامه داد: این موارد زیبنده بخش تحقیقات و بخش علمی کشور نیست و همه مهاجرت‌ها به خارج از کشور برای به دست آوردن چنین موقعیتی است که پژوهش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی جاهایی که تحقیقات هدفمند بوده قطعا اثر خود را گذاشته و در جاهایی که کار استراتژیکی بوده اگر تمرکز صورت گرفته و نظارت وجود داشته، استمرار آن نتیجه‌بخش بوده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در علوم پزشکی و صنایع نظامی نیز پیشرفت‌ها کم نیست اما در مباحث دیگر که به همان میزان نیز هزینه شده است، متاسفانه تاثیر چندانی نداشته و باید بازنگری صورت گیرد.

مقتدایی با بیان اینکه الزاما پژوهش کاربردی برای صنعت استان مورد نیاز است، عنوان کرد: امروز با تجاربی که هست شاهد یک اتفاق مبارک در کشور هستیم و آن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی یادآور شد: در پژوهش‌ها پژوهشگر باید خودش نیز به دنبال پژوهش خود برود و اینگونه نباشد که پژوهش در عمل متوقف شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح‌هایی موفق هستند که اجرا و نظارتش بر عهده خود پژوهشگر باشد، خاطر نشان کرد: این نگاه قابل تقدیر است و شاید خوزستان بهترین جایگاه و پایگاه برای این موضوعات باشد.

مقتدایی در پایان متذکر شد: این دیدگاه موجب می‌شود پول در جایی هزینه شود که ماندگاری و اثربخشی آن بیشتر است.


5243416
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است