گوناگون 14:13 - 23 مرداد 1397

هویت امت اسلامی در گرو وحدت و همدلی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی امروز سه شنبه در همایش ملی تقریب مذاهب اسلامی، فرصت ها و چشم انداز آینده در سنندج گفت: مسئله وحدت جامعه اسلامی نه یک تاکتیک و استراتژی بلکه بر اساس منابع دینی ما هویت امت اسلامی  است.

وی عنوان کرد: اگر جامعه اسلامی دچار پراکندگی شود نخستین نشانه آن دورشدن از رحمت الهی و گرفتار عذاب الهی شدن است.

وی بیان کرد: امتی که دچار تفرقه و کینه و دشمنی شود به  ستیز درونی مبتلا شده و مشمول عذاب الهی می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه  آنچه جامعه بشری را یکی می کند رحمت الهی است، افزود: در قرآن به دو گونه رحمت الهی اشاره شده یکی رحمت گسترده ای است که بدون طلب به همه موجودات نازل می شود و دیگری رحمت خاصه و استحقاقی است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه رحمت خاصه منشا وحدت جوامع است، یادآورشد: این رحمت اگر شامل کسی شود او را رها نمی کند و هدایت گر و همراه او است.

وی با بیان اینکه از دل این رحمت الهی جامعه ایمانی تربیت می شود، عنوان کرد: این رحمت بشر را پاک می کند و منجر به رشد جامعه بشری می شود.

وی اظهارداشت: رحمت مکتوبه و خاص مخصوص امت رسول الله است و پیروی از رسول و عمل به دین لازمه بهره مندی از این‌نوع رحمت است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: اگر واقعا معتقد به اسلام و مسلمان باشیم باید به دستورات دین مبین اسلام عمل کنیم.

آیت الله اراکی ادامه داد: در این صورت  کینه دشمن نمی تواند به اهل ایمان آسیب وارد کند چراکه آنها پیچ و خم توطئه ها و برنامه های دشمن را می شناسند و از سخن آنها پی به درونشان می برند.

وی عنوان کرد: اگر جامعه ای محبوب پروردگار شد رحمت خاصه الهی شامل آنها می شود.

وی اساس فقه اجتماعی را تبعیت از امام عادل خواند و گفت: در تبعیت از امام امت اگر همدل و همراه باشیم رحمت خاصه الهی شامل حال ما می شود.


9873707
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است