بین‌الملل 11:37 - 09 فروردین 1394
رئیس ستاد فرماندهی جنوب آمریکا:
رئیس ستاد فرماندهی جنوب ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که منطقه آمریکای مرکزی اولویت اول دولت آمریکا می‌باشد، به همین علت نیز از برنامه‌های این منطقه حمایت می‌کند.

آمریکای مرکزی اولویت اول آمریکا می‌باشد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «جان کلی» رئیس ستاد فرماندهی جنوب ایالات متحده آمریکا پس از نشست با «فردی دیاز» رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح هندوراس، طی کنفرانسی مطبوعاتی در «تگوسیگالپا» (پایتخت هندوراس) اعلام کرد که آمریکای مرکزی امروز یک اولویت برای دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا می‌باشد و به همین علت از برنامه‌های پیشرفت در منطقه حمایت خواهد کرد.

«کلی» در این خصوص خاطرنشان کرد: آمریکای مرکزی یکی از 4 اولویت «اوباما» می‌باشد و به همین دلیل از کنگره هزار میلیون دلار بودجه مالی برای 2016 درخواست کرده تا بدین وسیله از طرح اتحاد برای رفاه هندوراس، ال‌سالوادور و گوآتمالا حمایت کند.   

وی تصریح کرد که آمریکا به طور مستقیم با این کشورها در برخی از طرح‌های اقتصادی همچون برنامه مذکور فعالیت می‌کند که هزینه آن می‌تواند بالغ بر 5 هزار میلیون دلار باشد.



هدف این طرح منطقه‌ای که از حمایت بانک آمریکایی توسعه برخوردار می‌باشد، تقویت نهادها، بهبود امنیت در منطقه و توقف مهاجرت غیرقانونی از آمریکای مرکزی است.

«جان کلی» همچنین ضمن اشاره به پیشرفت مبارزه با تهدیدات بین‌المللی در هندوراس اذعان داشت که مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان‌یافته در طرح مذکور عمق بیشتری خواهد یافت.

این مقام آمریکایی گفت: یک سال قبل، هندوراس خطرناک‌ترین کشور کره زمین بود؛ امروز این طور نیست، خشونت به اندازه کافی کاهش یافته است.

طبق گزارش رصدخانه خشونت دانشگاه ملی خودمختار هندوراس، طی سال 2014 میلادی 5 هزار و 936 مرگ‌ومیر ناشی از خشونت در این کشور ثبت شده، یعنی حدود 16 مورد در هر روز و نرخ قتل نیز به 68 کشته از هر 100 هزار نفری که می‌میرند کاهش یافته است؛ این رقم در مقایسه با سال 2013، که مرگ‌ومیر خشونت‌بار 6 هزار و 757 مورد گزارش شده، 12.2 درصد کاهش داشته است.

اطلاعات این رصدخانه با داده‌های دولت هندوراس مطابقت می‌کند و نسبت به آمار منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت کمتر می‌باشد؛ سازمان مذکور هندوراس را به عنوان کشوری با بالاترین میزان جرم و جنایت توصیف کرده و نرخ 1039 قتل از هر 100 هزار مرگ را در سال 2014 برای آن اعلام کرده است.

«کلی» تاکید کرد: در نشستی که با «دیاز» داشتیم به توافقی نرسیدیم، بلکه اکنون مصمم هستیم که فعالیت مستقیم خود را علیه جرایم بین‌المللی و قاچاق مواد مخدر افزایش دهیم.

علاوه بر این، وی اعلام کرد که در ماه ژوئن (خرداد 94) کنفرانسی پیرامون سرمایه‌گذاری سازمان‌یافته توسط هندوراس، گوآتمالا، ال‌سالوادور و ایالات متحده آمریکا در شهر «میامی» برگزار خواهد شد و از تاجران دعوت به عمل می‌آید که در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.


6109546
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است