علمی فناوری 11:20 - 11 مرداد 1394
/35 سال مدیریت جهادی/
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی پیشتاز با ظرفیت‌های بالا می‌تواند برای رفع نارسایی‌های استان قدم‌های بزرگی بردارد.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان عنوان کرد: ظرفیت‌ بالای جهاددانشگاهی در رفع نارسایی‌های استان

دکتر سید علی نادر دهقانی الوار در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی افزود: امیدواریم این ایام فرصتی باشد تا دوستان به اهداف تاسیس این نهاد انقلابی بیشتر بیندیشند و با در نظر داشتن برنامه‏‌ها، توان و پتانسیل جهاد دانشگاهی از ظرفیت‌های آن برای پیشرفت علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی کشور استفاده کنند.

وی با گذری به تاریخچه تاسیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان بیان کرد: این واحد به عنوان یک سازمان سبک، پیشتاز، بالنده و پیگیر خود را مسئول مرتفع کردن دغدغه‌های استان در حوزه فرهنگ، اجتماع، اقتصاد و پژوهش می‌داند اعتقاد داریم جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی پیشتاز با ظرفیت‌های بالا و سابقه خود می‌تواند برای رفع نارسایی‌های استان قدم‌های بزرگی بردارد و بر همین اساس سطح بالایی از نظام برنامه‌ریزی در دستور کار استان است.

این مقام مسئول ادامه داد: جهاد دانشگاهی می‌تواند به عنوان یک دستگاه پژوهشی، محور توسعه فعالیت‌های استان در حوزه تولید علم و ایجاد ساختارهای کاربردی در بخش‌های مختلف برای کمک به توسعه پایدار لرستان قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: این نهاد انقلابی در واحد لرستان همواره سعی داشته متناسب با تعریف جهادی خود، زمینه‌های کاری را مشخص و تدوین کند و با برنامه‌ریزی‌های منسجم در راستای تسهیل و روان‌سازی زندگی مردم قدم بردارد.

دهقانی الوار با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی لرستان دو هدف اصلی را در سرلوحه کار خود قرار داده و سایر موضوعات در کنار این اهداف کلی برنامه‌ریزی شده‌اند، تصریح کرد: هدف اصلی این نهاد انقلابی تبدیل فعالیت‌های پژوهشی صرف دانشگاهی به محصول و فن‌آوری است و خوشبختانه جهاد دانشگاهی لرستان توانسته در این زمینه با همکاری دانشگاه‌ها به نقاط عطفی از جمله تاسیس اولین مرکز رشد برای تبدیل پژوهش به فن‌آوری برسد.

وی اظهار کرد: در کنار این هدف حمایت و کمک به صاحبان ایده برای تبدیل ایده به فناوری و محصول قابل فروش با برند لرستان در دستور کار است چرا که با تحقق این هدف اقتصاد دانش بنیان در استان شکل خواهد گرفت و به‌تبع آن فن‌آوری در زندگی مردم جاری خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقتصاد لرستان مبتنی بر شرایط، مزیت‌ها و توان اکولوژی و ساختار اجتماعی فرهنگی و تحقق آن هزینه‌های سنگینی در حال حاضر به لحاظ محیطی و اجتماعی دارد که نمونه آن مسائل زیست محیطی، مسائل آب استان و مهاجرت نخبگان است، خاطرنشان کرد: همه باید در کنار مدیریت ارشد استان تلاش کنیم بهره‌وری اقتصاد لرستان افزایش یابد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان یادآور شد: هدف دیگر این نهاد انقلابی توانمندسازی نیروی انسانی و آموزش‌های کوتاه‌مدت و عالی به هم‌استانی‌هاست؛ قرار نیست که تمامی افراد یک جامعه تحصیلات دانشگاهی داشته باشند بلکه می‌توان با مهارت‌آموزی به روستائیان کشاورز به بهره‌وری بیشتر آنان کمک کرد و با این راهکار به سمت پیشرفت، سوددهی و تعالی حرکت کرد.

دهقانی الوار گفت: جهاد دانشگاهی لرستان سعی دارد که نیروهای انسانی را به سمت مهارت‌آموزی سوق دهد و آموزش‌های عالی و کوتاه‌مدت این نهاد نیز در همین رابطه بوده است تا از آموزش صرف دانشگاهی و تئوریک جلوگیری شود و به سمت آموزش‌های کاربردی سوق داده شود.

وی با اشاره به مرکز فرآوری سنگ‌های قیمتی جهاد دانشگاهی لرستان افزود: این مرکز در جهت مهارت‌آموزی برای بهره‌وری از ظرفیت سنگ‌های قیمتی استان راه‌اندازی شد تا علاقه‌مندان بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و مهارتی بتوانند هم خوداشتغال شوند و هم با تمرین فعالیت‌های کوچک به سمت فعالیت‌های کلان مبتنی بر دانش و مهارت روی آورند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: آموزش و مهارت‌آموزی به نیروهای انسانی استان راه نجات لرستان از فعالیت‌های تکراری، غیرحرفه‌ای و غیرسودده است آموزشی که منجر به اقتصاد نشود و ارتقای کمی و کیفی زندگی مردم را در پی نداشته باشد، دوامی ندارد و نمی‌تواند به عنوان یک مؤلفه مهم در توسعه استان نقش داشته باشد.

این مقام مسئول اظهار کرد: جهت‌گیری اصلی جهاد دانشگاهی لرستان آموزش مبتنی بر مهارت‌آموزی به نیروهای انسانی است.

دهقانی الوار با تشریح فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان ادامه داد: این نهاد انقلابی سعی داشته تا بر اساس مزیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان ساختارهایی مبتنی بر شرایط امروز کشور طراحی کند و با شناسنامه‌دار کردن آنها ، شناسایی و آگاهی دادن به مردم درباره این مزیت‌ها، آنها را مدلینگ کند و براساس یک چارچوب مشخص بخش اعظمی از هویت استان را که مبتنی بر ارزش‌های انسانی، دینی و اخلاقی است به جامعه معرفی کند چه این فعالیت‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های دینی باشد چه درحوزه‌های ژئوتوریسم و گردشگری و حوزه‌های دیگر.

وی تصریح کرد: در مجموع، جهاد دانشگاهی لرستان سعی نموده است توانمندی‌های انسانی استان را شناسایی کرده و از طرفی روی مزیت‌‏های استان در حوزه محیطی کار کند و یک رابطه منطقی بین آنها برقرار کند و نهایتاً یک شفافیت را در برنامه توسعه فرهنگی استان ارائه دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی لرستان مورد اقبال و حمایت استان قرار گرفته است، یادآور شد: این نهاد انقلابی در بسیاری از شوراهای استان عضویت داشته و دبیری آنها را به عهده دارد و از طرفی پیشنهاد دهنده ایده‌های خوبی در حوزه‌های فناوری، پژوهشی، آموزشی و... است و هر پروژه‌ای که جهاد دانشگاهی لرستان ارائه می‌دهد مورد استقبال استان قرار می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی لرستان می‌تواند بسیاری از نیازهای استان در حوزه‌های مختلف را مرتفع کند و امیدواریم بتوانیم با توان مجموعه و حمایت استان در راستای توسعه استان قدم برداریم.

انتهای پیام


6845130
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است