استانی 15:59 - 23 مرداد 1399

تأثیر پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در درمان مبتلایان به کووید۱۹

مجید عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت خراسان رضوی در زمینه اهداکنندگان پلاسمای خون افراد بهبودیافته از بیماری کرونا گفت: حدود ۲۳۰ و ۲۴۰ واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونا دریافت کرده‌ایم که ۹۰ درصد آن را در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده‌ایم.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی افزود: آماری که ما دریافت می‌کنیم یک فرم «الف» و یک فرم «ب» دارد، در فرم «الف» بیمارستان‌ها از ما برای دریافت پلاسمای خون درخواست می‌کنند و در فرم «ب» زمانی که درمان انجام شد، فرم در خصوص اینکه وضعیت بیمار چه شد پر می‌شود، از همین‌رو بر اساس گزارشاتی که از بیمارستان گرفته‌ایم، نتیجه مطلوبی را در این زمینه دریافت کرده‌ایم و مشخص شد کسانی که پلاسما دریافت کرده بودند، از بیماری کووید ۱۹ بهبود پیدا کرده‌اند.

عبداالهی اظهار کرد: یکی از مبتلایان به این بیماری در تاریخ ۱۳ تیرماه در بیمارستان امام رضا (ع) بستری شده و به‌مدت ۱۴ روز در کما بود، اما با دریافت پلاسمای خون از یکی از بهبودیافتگان کرونا توانست بر بیماری غلبه کند.

وی با بیان اینکه همه بهبودیافتگان شرایط اهدای پلاسمای خون را با تشخیص پزشک مربوطه دارند، ادامه داد: بهبودیافتگان کرونا ۲۸ روز بعد از بهبودی می‌توانند اقدام به اهدای پلاسمای خون کنند، زیرا در این زمان خون بیشترین سطح آنتی‌بادی را دارد، همچنین این کار را در ماه بعد هم می‌توانند انجام دهند، هرچند که سطح آنتی‌بادی خون کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و صفر بیان کرد: در ایام محرم و صفر ما طرح «نذر خون حسینی» را داریم، از همین‌رو از افرادی که از بیماری کرونا بهبود پیدا کرده‌اند، تقاضا داریم به شکرانه سلامت خود به پایگاه‌های خون در سطح استان مراجعه کنند و پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

وی افزود: اهداکنندگان می‌توانند برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام محرم و صفر، در پایگاه‌های خون، عمل نوبت‌دهی را به‌صورت اینترنتی انجام دهند.


10665776
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است