اجتماعی 16:53 - 20 آذر 1398
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران:
هشتادمین جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با حضور رئیس و مشاوران این کمیته، رئیس و معاونان سازمان بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران، معاونان خدمات شهری چهار منطقه ۱، ۳، ۶ و ۱۱ برگزار شد.

گزارش دقیقی درباره منابع آلاینده خیابان ولیعصر وجود ندارد

به گزارش ایسنا، در این جلسه که به موضوع بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده پیرو حفاظت از درختان خیابان ولیعصر (عج) اختصاص داشت، سید آرش حسینی میلانی گفت: کمیته محیط زیست و خدمات در طول ماه‌های گذشته، جلسات مختلفی را درخصوص درختان خیابان ولیعصر (عج) در موضوعات مختلف برگزار کرده و این جلسه نیز در ادامه جلسات پیشین برای بررسی آخرین اقدامات انجام شده حول این محور است.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۷ فرآیندهای مربوط به مسائل خیابان ولیعصر (عج) را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: در جلسات پیشین کمیته محیط زیست مقرر شده بود مناطقی که خیابان ولیعصر (عج) در آنها عبور می‌کند، در بحث تامین آب بررسی‌هایی را انجام داده و کمبودها و نیازهایشان را درخصوص سال آینده مشخص کرده و برنامه‌های خود در این رابطه را ارائه کنند تا بتوان با بررسی‌ها و اقدامات کارشناسی گام به گام مسائل خیابان ولیعصر (عج) را حل کرد.

در ادامه جلسه، علی‌محمد مختاری، رئیس سازمان بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران، با تشریح برنامه‌های این سازمان برای کاشت چنارهای جدید در خیابان ولیعصر (عج) طی سال جاری، وضعیت درختان کاشته طی دو سال گذشته را مساعد خواند و ورود فاضلاب به داخل کانال‌ها، سنگفرش‌های پیاده‌روها و ساخت و سازها از مهمترین مشکلات حراست از درختان خیابان ولیعصر (عج) دانست.



وی برنامه مناطق ۱، ۳، ۶ و ۱۱ را برای آبیاری درختان خیابان ولیعصر (عج) را تشریح کرد. همچنین معاونان خدمات شهری مناطق ۱، ۳، ۶ و ۱۱ به تشریح آخرین وضعیت درختان خیابان ولیعصر (عج)، نحوه آبیاری، شبکه تامین آب و برنامه‌های هرس درختان این خیابان پرداختند.

تاکید بر ارائه گزارش کمیته صیانت از درختان خیابان ولیعصر (عج)، لزوم تدوین طرح جامع خیابان ولیعصر (عج)، بررسی شبکه قنوات و چاه‌های محور خیابان ولیعصر (عج)، تاکید بر مقابله با ورود فاضلاب به کانال‌های آبیاری خیابان ولیعصر (عج) و ارائه گزارش آنالیز کیفیت آب از جمله موضوعاتی بودند که از سوی مشاوران و کارشناسان کمیته محیط زیست و خدمات شهری در این جلسه مطرح شدند.

در پایان این جلسه، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با تاکید بر اینکه گزارش دقیق و موجزی درباره منابع آلاینده خیابان ولیعصر (عج) وجود ندارد، تصریح کرد: این گزارش باید هر چه سریع‌تر آماده و در اختیار مسئولان عالی شهرداری و اعضای شورای شهر قرار گیرد. همچنین لازم است سیستم آبیاری خیابان ولیعصر (عج) در نقشه‌ای مشخص و به شورا ارائه شود. همچنین لازم است مناطق حساس و بحرانی خیابان ولیعصر (عج) شناسایی و مشخص شوند.

حسینی میلانی ادامه داد: خیابان‌های بسیاری مانند خیابان ولیعصر (عج) در دنیا وجود دارد که دارای سیستم پیشرفته زهکش هستند. سیستم زهکش محور خیابان ولیعصر (عج) نیازمند مطالعه تخصصی است تا مسائل محیط زیستی است آن حل شود.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت‌های مردمی برای حفظ محور خیابان ولیعصر (عج) خاطرنشان کرد: لازم است برنامه هماهنگی از سوی مناطق مختلف برای جلب مشارکت‌های مردمی تهیه و عملیاتی شود. همچنین باید از ظرفیت شورایاری‌های این مناطق استفاده و با شورایاری‌های محلات واقع در این محور برای صیانت از خیابان ولیعصر (عج) و فضاهای سبز گفت‌وگو شود.

انتهای پیام 


10316851
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است