گوناگون 09:52 - 11 شهریور 1394
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و اداره کل آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی، همایش علمی پژوهشی «تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی» را برگزار می‌کند.

دانشگاه فرهنگیان مشهد میزبان همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سید حسین مجتبوی افزود: این همایش، هجدهم مهرماه در دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار می‌شود.

وی گفت: هدف از برگزاری این همایش گسترش فرهنگ رضوی در تعلیم و تربیت، آشنایی با تاثیر فرهنگ رضوی در تعلیم و تربیت، ترغیب پژوهشگران نسبت به سیره رضوی در تعلیم و تربیت و مقایسه الگوهای تعلیم و تربیت موجود با شرایط مطلوب است.

مجتبوی با اشاره به اینکه این همایش در دو سطح استادان حوزه و دانشگاه و دانشجویان و طلاب سطح یک حوزه برگزار می‌شود، افزود: مقالات علمی دریافتی، در صورت کسب امتیازات لازم در فصل‌نامه فرهنگ رضوی منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مبانی، اصول و روش‌های تربیتی در سیره رضوی، الگوهای تربیتی فرهنگ رضوی و ارزیابی نظام تربیتی بر اساس سیره رضوی از جمله محورهای این همایش است.

رئیس دانشگاهیان فرهنگیان خراسان رضوی با بیان اینکه مقالات برگزیده در زمان برگزاری همایش چاپ، منتشر و به صاحبان مقالات تقدیم خواهد شد، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید بهشتی مشهد) در ایام برگزاری همایش میزبان صاحبان مقالات برتر خواهد بود.

مقایسه تطبیقی بین نظام تعلیم و تربیت رایج و نظام تعلیم و تربیت از نگاه امام رضا(ع)

دبیر همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی گفت: در این دوره از همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی به بررسی و مقایسه تطبیقی بین نظام تعلیم و تربیت رایج و نظام تعلیم و تربیت از نگاه امام رضا(ع) پرداخته می‌شود.

مجتبوی اظهار کرد: تاکنون کمتر به مقایسه تطبیقی بین نظام تعلیم و تربیت رایج و نظام تعلیم و تربیت از دیدگاه امام رضا (ع) پرداخته شده لذا امسال در همایش این سرفصل را مد نظر قرار داده‌ایم.

وی افزود: تاکنون چند نشست تخصصی با اساتید و صاحبنظران داشته‌ایم و در این نشست‌ها سرفصل‌های کاربردی‌تر را برای همایش تعیین کرده‌ایم تا همایش از حالت کلیشه‌ای خارج شده و به نیازهای جامعه پرداخته شود.

دبیر همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی ادامه داد: کاربردی کردن محورهای همایش به ما کمک می‌کند تا در حوزه فرهنگی چالش‌ها را برطرف و بازخوردهای بهتری را دریافت کنیم.

وی به ذکر سه ویژگی ممتاز همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی پرداخت و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همکاری خود را با این جشنواره گسترده‌تر کرده و ضمن حمایت از بنیاد بین المللی امام رضا(ع) زمینه حضور بیشتر دانشگاهیان و اساتید را فراهم کرده است.

مجتبوی با اشاره به کاربردی شدن محورهای این دوره از همایش، تصریح کرد: تبدیل شدن نشریه همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی به یک نشریه علمی پژوهشی، انگیزه اساتید و شرکت کنندگان را برای ارائه مقاله و شرکت در این همایش بیشتر می‌کند.

مجتبوی اظهار کرد: هیئت داوران و هیئت علمی همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی نگاه علمی و پژوهشی بیشتری به همه جنبه‌های این دوره از همایش دارند، بر همین اساس امیدواریم شاهد مشارکت تعداد بیشتری از اساتید حوزه و دانشگاه باشیم.

وی پیشنهاد داد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در راستای کیفی کردن همایش‌های علمی و پژوهشی می‌تواند علاوه بر انتشار فراخوان عمومی این همایش‌ها، به سمت تولید مقالات سفارشی و شناسایی صاحب نظران در این عرصه حرکت کند تا در هر دوره از جشنواره امام رضا(ع) شاهد ارائه آثار فاخر و وزین علمی باشیم.

وی یادآور شد: فرهیختگان گرامی جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://pbm.cfu.ac.ir مراجعه کنند یا با شماره ۰۹۱۵۹۱۵۳۴۴۲ تماس بگیرند و در صورت نیاز می‌توانند به دبیرخانه همایش به نشانی مشهد، بزرگراه شهید کلانتر، جنب هتل پردیسان، پردیس شهید بهشتی مشهد مراجعه کنند.

انتهای پیام


6995315
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است