اقتصادی 07:30 - 09 تیر 1394
گزارش
با سر به فلک کشیدن هزینه‌ها و کاهش قدرت خرید، صرف یک وعده غذا یا افطاری در یک رستوران خوب هم به یک پدیده لوکس تبدیل شد که تنها نصیب قشر خاصی از جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال‌جاری بازار در آستانه ماه رمضان با رکود نسبی در مقایسه با سال گذشته همراه شد و این کسادی بازار به حدی بود که علی‌رغم این‌که در سال‌های گذشته قبل از ماه رمضان برخی کالاهای پر مصرف افزایش قیمت را تجربه کردند اما در سال جاری قیمت‌ها تغییر چشمگیری پیدا نکرد.


با این وجود قدرت خرید اکثر مردم به حدی کاهش یافته که تنها اقدام به رفع مایحتاج ضروری خود می‌نمایند، اما در این بین هستند کسانی که هنوز برای یک افطاری ساده حاضرند هزینه‌های میلیونی بپردازند .


بر اساس این گزارش همزمان با آغاز ماه رمضان بسیاری از رستوران‌ها برای جذب مشتری بیشتر به منوی خود افطاری را نیز اضافه کردند.


گزارشات میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگران حاکی از این است که در یکی از رستوران‌های شمال تهران هزینه افطاری برای هر نفر که شامل سوپ و آش و دسرها و نوشیدنی‌های سرد و گرم است، 32 هزار تومان و هزینه سرو شام در همان رستوران که شامل انواع غذا است 53 هزار تومان در نظر گرفته شده است.


گفتنی است در منوی این رستوران بوفه مخصوص ماه رمضان که شامل بوفه افطاری و شام است برای هر نفر 75 هزار تومان قیمت دارد و همچنین مبلغ 9 درصد هم بابت مالیات به این قیمت‌ها اضافه می‌شود.


همچنین رستوران دیگری در سایت خود قیمت منوی ماه رمضان را برای هر نفر بین 70 تا 85 هزار تومان اعلام کرده است که این منو شامل بشقاب سبزیجات، بشقاب پیش غذا، نوشیدنی و غذای اصلی می‌شود.


بر اساس این گزارش یک رستوران معروف در تهران نیز هزینه افطاری و شام را برای هر نفر 120 هزار تومان در نظر گرفته که به صورت بوفه آزاد و شامل انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، اردورگرم و سرد، سالاد بار و انواع دسر و نوشیدنی است.


اگرچه رستوران‌ها با در نظر گرفتن هزینه‌های خود اقدام به قیمت‌گذاری کرده و رستوران‌های گران‌قیمت و لوکس نیز مشتریان خاص خود را دارند اما یک حساب سرانگشتی ساده نشان می‌دهد که یک خانواده چهار نفره با یک حقوق کارمندی برای صرف یک افطاری به همراه شام در یک رستوران خوب در تهران باید بین 300 هزار تا 480 هزار تومان هزینه کنند امری که با در نظر گرفتن هزینه‌های کرایه خانه و سایر مخارج بعید به نظر می‌رسد.


انتهای پیام/



6663341
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله طلا و ارز از ابتدای فروردین ماه داشته ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به این کشور و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس تمامی معاملات مسکن از جمله اجاره، خریدو فروش مسکن به صورت کامل شفاف و دست تمامی دلالان و سوداگران کوتاه می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است