سیاسی 12:56 - 03 خرداد 1398
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خصمانه مقامات این کشور علیه کشورمان، مدعی شد که تهدید از سوی ایران هنوز هم وجود دارد و تحریم‌های نفتی ایران بر بازار جهانی نفت تاثیر منفی نداشته است.

پمپئو و ادعاهایی دیگر علیه ایران

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی درباره ادعاهای اخیر دولت آمریکا علیه ایران گفت: تهدید ایران هنوز هم باقی است. به نظرم منصفانه است بگوییم ما شانس آوردیم که برخی از اقدامات تاکتیکی آن‌ها در پیش روی خود را به هم زدیم. اما مطمئن باشید که هنوز هم هشدار بالایی وجود دارد؛ ما هنوز هم سعی داریم مطمئن شویم که منابع درستی به کار گرفته باشیم.

پمپئو ادامه داد: به یاد دارم که وقتی کارزار فشار حداکثری را آغاز کردیم، حرف‌هایی درباره نمایش این که نفت به صد و پنجاه دلار برسد وجود داشت. مخاطبان باید بدانند که نفت در حال حاضر پایین‌تر از دوم ماه مه [سال گذشته] است که ما از برجام خارج شدیم. فکر می‌کنم امروز صبح که به اینجا آمدم، نفت خام برنت حدود ۶۹ دلار بود و این پایین‌تر از زمانی است که ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک سازمان تروریستی اعلام کردیم. ما اطمینان داریم که سخت تلاش کرده‌ایم تا بازار نفت به اندازه کافی تأمین باشد و امیدوارم بتوانیم آن را همچنان حفظ کنیم. فکر می‌کنم بتوانیم.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین درباره تمایل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مذاکره با ایران و وجود تفاوت در دیدگاه‌ها پیرامون این موضوع گفت: رئیس‌جمهور [آمریکا] به وضوح گفته است که مذاکره در زمان مناسب اهمیت دارد. نظر من و جان بولتون در این باره جالب توجه است. نظر رئیس جمهور نیز واقعاً اهمیت دارد؛ وی گفته است که او در زمان مناسب، وقتی که ایرانی‌ها به این نتیجه برسند که مذاکره به نفع آن‌ها است، آماده خواهیم بود تا دعوت آن‌ها را بپذیریم.

مایک پمپئو در آخر برای توضیح این که آیا مطمئن است کابینه کنونی آمریکا تنها کسانی هستند که موضع آمریکا را به مقامات ایران نشان می‌دهند گفت: متأسفانه من مطمئن نیستم که کسان دیگری نخواهند که از طرف آمریکا سخن گفته و علیه سیاست‌های رئیس جمهور فعالیت کنند. ای کاش می‌توانستم این را بگویم که از این مطمئنم. نیستم. من دیده‌ام که جان کری به مونیخ سفر می‌کند. یک کنفرانس امنیتی هر ساله در آن‌جا برگزار می‌شود. کری همراه با ارنست مونیز، وندی شرمن و بقیه گروهی [آمریکایی] که برجام را که اساساً موجب شکست آمریکا می‌شد اجرایی کردند، در آن‌جا حضور داشت. این همان چیزی است که ما امروز سعی در اصلاح آن داریم. نه من مطمئن نیستم که ما در چنین موقعیتی باشیم.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگوی اختصاصی خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتقاد از خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک [برجام] اظهار داشت: ما [در برجام] با حسن نیت عمل کردیم اما نمی‌خواهیم با کسانی که زیر تعهداتشان زده‌اند گفت‌وگو کنیم.

ظریف تصریح کرد: ما تسلیم تهدید نمی‌شویم. ایران هرگز تحت فشار مذاکره نمی‌کند. شما نمی‌توانید ایرانی‌ها را تهدید کنید و سپس از آنها انتظار تعامل داشته باشید. راه درست برای این کار احترام است، نه تهدید.

این مقام بلند پایه ایران تاکید کرد که ایران با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وارد مذاکره نخواهد شد مگر اینکه این کشور با اجرای تعهداتش در برجام به تهران احترام بگذارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: آنچه می‌خواهیم این است که نفت خود را بفروشیم. آمریکا با قلدری اجازه نمی‌دهد که دیگران نفت ما را خریداری کنند. تحریم‌های آمریکا تروریسم علیه شهروندان ایرانی است.

کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی نیز درباره موضع ایران در برابر مذاکره با آمریکا در یادداشتی کوتاه نوشت: به صراحت گفته‌ایم تا رفتارها عوض نشود، تا حقوق کشور تأمین نشود، تا از لفاظی به اقدام عملی تغییر مسیر ندهند، راه همین است. به هیچ وجه مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

انتهای پیام


10135285
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است