علمی فناوری 19:06 - 25 خرداد 1398
با بومی‌سازی طرح توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس، تعاونی‌های صیادی، تقویت و توسعه اشتغال ایجاد می‌شود.

انتقال فناوری و بومی‌سازی طرح توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس اجرایی می‌شود

به گزارش ایسنا، ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس تفاهم‌نامه مشترک با سازمان شیلات کشور و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخلی، تعاونی صیادان و شرکت‌های خارجی انتقال و بومی‌سازی دانش فنی توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس را در اولویت برنامه‌های سال جاری خود قرار داده است.

در حال حاضر مذاکرات شرکت‌های فعال خارجی و دانش‌بنیان داخلی برای انتقال این فناوری انجام شده که سازوکار و فرآیند انجام این طرح در حال بررسی و نهایی شدن است. در صورت تامین اهداف و خواسته‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان شیلات در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه فناوری‌های راهبردی متناسب با نیازهای کشور و همچنین ایجاد اشتغال، این فناوری با یک مدل و فرآیند مشخص به شرکت‌های داخلی منتقل می‌شود.

پذیرنده انتقال این فناوری از یک طرف شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان توسعه دهنده فناوری و از طرف دیگر جامعه صیادان به عنوان بهره‌بردار نهایی خواهند بود. استفاده از تخصص شرکت‌های خارجی در کنار پتانسیل‌ها و توانمندی‌های داخلی روند دستیابی به فناوری ساخت و نصب قفس‌های پرورش ماهی را سرعت می‌بخشد. بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، تجربه و امکانات داخلی و خارجی و تقویت تعاونی‌های صیادی و توسعه اشتغال از جمله مزایای اجرای این طرح در حوزه شیلات است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، همچنین طرح دیگری نیز برای بوم‌سازی کلیه مراحل طراحی تا بهره‌برداری پروژه پرورش ماهی در قفس با تکیه بر توان داخلی شرکت‌های فعال در حوزه شیلات و یا شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه در حال انجام است که این طرح نیز در مرحله طراحی و تست در مقیاس‌های آزمایشگاهی بوده و می‌توان امیدوار بود با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان های ذیربط توسعه یابد.

انتهای پیام


10150331
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ماه کامل صورتی پنجم اردیبهشت در آسمان نمایان خواهد شد و تمام طول شب قابل رصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات گفت: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه شاهد گفت: دانشگاه شاهد دارای شش هزار دانشجو در تمام مقاطع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بی نظمی‌ها در فضای زندگی، در تمرکز و تصمیم گیری فرد نیز اختلال ایجاد می‌کند و خلاقیت، سطح بهره‌وری و انرژی فرد را کاهش می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات نظارتی سازمان غذا و دارو از خانم‌ها خواست در استفاده از رژ لب افراط نکنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، گفت: فعالان مراکز نوآوری، عزم خود را برای تحول ساختاری و محتوایی جزم کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج «آزمون آموزگاری» روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) اعلام شد و معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت، جهت فرآیند ارزیابی تکمیلی و گزینش از امروز (پنجم اردیبهشت) می‌توانند اقدام کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است