گوناگون 17:09 - 28 مهر 1398
در دنیای امروزی با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی دوربین مدار بسته در اکثر اماکن رو به افزایش است.

انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P یا IP static کدام بهتر است؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه الکامپ، با تبدیل شدن تمامی کارها به حالت اتوماسیون تقاضا برای استفاده از دوربین مدار بسته به صورت اتوماسیون کنترلی نیز رو به افزایش یافته است. از این جهت کسانی که از طرفداران نصب پکیج دوربین مداربسته هستند تمایل دارند تا تصاویر را به صورت آنلاین و لحظه‌ای در هر جایی که هستند بتوانند مشاهده کنند. با این کار دیگر نیاز نخواهد بود تا اپراتوری پای مانیتور کامپیوتر بنشیند و تصاویر را کنترل کند. اگر شما هم طرفدار این تکنولوژی هستید می‌توانید با نصب دوربین مداربسته تصاویر را به کمک یکی از دو روش P۲P یا IP static در صفحه گوشی خود یا کامپیوتر خود دریافت و بررسی کنید. در این مقاله هر دو روش انتقال تصویر را با هم مقایسه کرده‌ایم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ سوال انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P یا IP static کدام بهتر است؟ را بگیرید.

انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P

انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P (Peer To Peer)، در بین کاربران بسیار جا افتاده شده است. از دلایلی که باعث شده، استفاده از این روش بسیار گسترده شود راحتی و آسان بودن نصب و استفاده از آن است.

برای استفاده از روش انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P در تنظیمات شبکه دوربین مداربسته بارکدی دیده می‌شود. همچنین باید نرم افزار مربوطه به دوربین مداربسته را در تلفن همراه خود نصب کنید. سپس از داخل نرم افزار نصب شده تصویر بارکد را اسکن می‌کنید و بدون نیز به چیز دیگری تصاویر ضبط شده توسط دوربین را دریافت می‌کنید. روش کار سیستم انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P به این صورت است که تصاویر ضبط شده ابتدا آپلود می‌شوند. سپس با فرمان شما تصاویر ارسال خواهند شد. انتقال تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته توسط این روش برای هر دستگاه مقصدی (مثلا تلفن همراه) منحصر به فرد است و باید بارکد مخصوص آن را وارد کنید.

انتقال تصویر دوربین مداربسته با IP static

در حالت کلی بگوییم که اگر قصد دارید در هر لحظه و هر جایی تصاویر مکانی را که در آن دوربین مداربسته نصب کرده‌اید را مشاهده کنید پس حتما باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. اینترنت باید در مبدا (محل قرارگیری دوربین) و مقصد (محل دریافت دوربین) فعال باشد. یکی از روش‌های انتقال تصویر دوربین مداربسته با IP static است. در این روش باید به شرکتی که از آن اینترنت خود را تامین می‌کنید بروید. سپس تقاضا کنید تا یک آدرس IP ثابت یا ولید یا استاتیک را برای اشتراک شما نسبت دهند. معمولا ما به مشتریان خود توصیه می‌کنیم تا از اینترنت مخابرات یا وایمکس برای این کار استفاده نکنند. بعد از انجام این مرحله متخصصی که نصب دوربین شما را انجام می‌دهد تنظیمات لازم را به جا می‌آورد. سپس شما خواهید توانست تصاویری را که دوربین مداربسته ضبط می‌کنند را در هر نقطه‌ای از دنیا که باشید مشاهده کنید.

مزایا و معایب انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P

مثل هر روشی، انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P نیز مزایا و معایب خاص خود را خواهد داشت. در ادامه تلاش خود را کرده‌ایم تا خریداران دوربین مداربسته با  انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P با جزئیات بیشتری آشنا شوند. نقات ضعف و قوت روش P۲P به این صورت است:

مزایای انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P

- پهنای باند انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P متقارن است. این ویژگی باعث می‌شود تا دوربین مداربسته قابلیت انتقال تصاویر را در  کنفرانس‌های ویدئویی HD و به اشتراک گذاری فایل‌های peer to peer و ... داشته باشد.

- پهنای باند در روش P۲P قابلیت تنظیم شدن را دارد. پس با توجه به نیاز شما می‌توانید آن را کم و زیاد کنید.

- تا مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر می‌تواند تصاویر را توسط کابل فیبر انتقال دهد.

- استفاده و نصب انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P بسیار ساده و آسان است. به همین دلیل در هر قسمت کار که مشکلی پیش بیاید به راحتی شناسایی و رفع مشکل می‌شود.

معایب انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P

- انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P مشکل زمان دارد. کاربران در این روش به زمان بیشتری احتیاج دارند.

مزایا و معایب انتقال تصویر دوربین مداربسته با IP static

بعد از بررسی مزایا و معایب انتقال تصویر دوربین مداربسته با P۲P نوبت به روش IP static می‌رسد. البته ناگفته نماند که انتقال تصویر دوربین مداربسته با IP static در بین کاربران و متخصصان بیشتر ترجیح داده می‌شود. در زیر دلایل این موضوع بیان شده است.

مزایای انتقال تصویر دوربین مداربسته با IP static

-  IP static  در اصل چیزی است که سیستم شما با آن شناسایی می شود. این IP فقط مختص کاربر اصلی است و کس دیگری نمی‌تواند از آن استفاده کند.

- به دلیل این که این IP فقط برای شما اختصاص یافته است سرعت انتقال تصویر دوربین مداربسته با IP static بالا است.

معایب انتقال تصویر دوربین مداربسته با IP static

به عنوان عیبی که می‌توان برای انتقال تصویر دوربین مداربسته با IP static بیان کرد امکان سخت بودن نصب و راه اندازی آن است. برای اینکه کاربران بتوانند از این روش استفاده کنند حتما باید با افراد متخصص و مجرب این حوزه مشورت بگیرند. بعد از اینکه سختی­های مراحل اولیه کار را گذراندید دیگر نباید نگران چیز دیگری شوید.

جهت دریافت مشاوره از متخصصین شرکت الکامپ(الکترو امن پاد)  فقط کافیست با شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاوره و بازدید رایگان کارشناسان این شرکت بهره مند شوید،الکامپ نامی درخشان در صنعت سیستم های امنیتی با سابقه ای ۱۵ ساله و بیش از ۳۰۰۰ پروژه موفق.

شماره های تماس : ۸۸۵۱۷۹۰۰ و ۸۸۵۱۹۲۰۰

انتهای رپرتاژ آگهی


10271229
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است