استانی 01:28 - 04 آذر 1393
جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی از افزایش 7 درصدی اعتیاد میان بانوان استان از سال 89 تاکنون خبر داد.

افزایش 7 درصدی اعتیاد در بانوان خراسان رضوی

سرهنگ ماشاءالله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، اظهار کرد: در سال 89 درصد اعتیاد در بین بانوان خراسان رضوی سه درصد بوده اما اکنون در سال 93 آمار اعتیاد در میان آنان به 10 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون آمار کلی اعتیاد در خراسان رضوی کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با این حال شاهد افزایش آمار اعتیاد در بین بانوان هستیم.

صادقی تصریح کرد: در گذشته تعداد معتادان استان 160 هزار نفر بوده اما اکنون در سال 93، این رقم به 113 هزار نفر کاهش یافته است که از این تعداد 80 درصد ساکن مشهد هستند.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه شیشه پرمصرف‌ترین ماده مخدر در استان است، تصریح کرد: شیشه یکی از مواد مخدر روان‌گردان است که مصرف آن بیش از سایر مواد مخدر شایع شده و یکی از علل اصلی این امر نیز کاهش قیمت شیشه است.

صادقی با اشاره به اینکه قیمت مواد مخدر سنتی افزایش یافته است، افزود: در رابطه با کاهش استفاده از مواد مخدر سنتی اقدامات خوبی انجام شده که در راستای آن ورود هرگونه مواد مخدر سنتی به خراسان رضوی مسدود شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع 90 درصد افرادی که مصرف مواد مخدر هستند هم از مواد مخدر سنتی و هم مواد مخدر صنعتی استفاده می‌کنند.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی اظهار کرد: متاسفانه گروه سنی 20 تا 30 سال بیشترین مصرف کننده مواد مخدر هستند که برای جلوگیری از آن باید خانواده‌ها، متولیان در محیط‌های کاری و آموزشی اقدامات مناسبی در جهت انجام فعالیت‌های پیش‌گیرانه داشته باشند.

انتهای پیام


5263423
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است