استانی 12:59 - 27 شهریور 1393
گرگان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: آتش سوزی جزیزه آشوراده طرح ˈمدیریت یکپارچه زیست محیطیˈ را در اطفاء حریق با چالش مواجه کرده است.

'صادقعلی مقدم' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهارکرد: براساس طرح 'مدیریت یکپارچه زیست محیطی'، در تقسیم جغرافیایی و حوزه مدیریت سیاسی جزیزه آشوراده جزء استان گلستان محسوب شده، ولی در بخش حفاظتی تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان مازندران قرار دارد.



وی اضافه کرد: مدیریت دوگانه در منطقه حفاظت تنها جزیزه دریای خزز را با مشکل مواجه کرد و در آتش سوزی اخیر نیز این مشکل به صورت واضح نمایان شد.



مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: در آتش سوزی اخیر در حالی که تمام مسوولیت ها با اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران بود، ولی نیروهای استان گلستان برای مهار حریق با تجهیزات وارد منطقه شده و آتش را مهار کردند.



مقدم اضافه کرد: این درحالیست که تامین تجهیزات و نیروی انسانی برای اطفاء حریق منابع طبیعی استان را از لحاظ مالی باکمبود اعتبار مواجه کرده و باید در این بخش تصمیم گیری مناسبی صورت گیرد.



وی افزود: از سوی دیگر با گذشت سه روز از اطفاء حریق در آشوراده، هنوز هم اطلاعاتی در مورد میزان خسارت های وارده به استان گلستان از طریق حفاظت محیط زیست استان مازندران ارائه نشده است و این اداره کل هیچ هماهنگی با ما ندارد.



مقدم گفت: این مشکل در مورد پارک ملی گلستان نیز صدق می کند به طوری که مدیریت پارک ملی با این استان بوده، ولی بخشی از منطقه پارک ملی در حوزه مدیریت جغرافیایی و سیاسی با خراسان شمالی است و این استان نیز در حوزه مدیریت سیاسی و جغرافیایی کمکی در آتش سوزی ها به گلستان نمی کند.



مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: از نگاه افکار عمومی بار اجتماعی این آتش سوزی بر مدیریت گلستان بوده، ولی از لحاظ مدیریتی در حوزه مدیریت استان های همجوار قرار دارد.



بامداد سه شنبه این هفته جزیزه آشوراده تنها جزیزه ایرانی حوزه دریای خزر دچار آتش سوزی شد.ک3



2712/601/111

انتهای پیام /*


4748693
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است