استانی 10:51 - 07 اردیبهشت 1396
معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد:
بجنورد-معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: تبلیغات در معابر شهری برای انتخابات پیش رو فقط در اماکنی که از سوی شهرداری مشخص‌شده مجاز است.

تبلیغات در اماکن مشخص‌شده از سوی شهرداری مجاز است

یوسف رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به‌منظور آغاز تبلیغات دو انتخابات پیش رو، شهرداری بجنورد اقدام به نصب سازه‌هایی کرده تا پوسترهای تبلیغاتی در سطح شهر بر روی آن‌ها نصب شود.

رستمی افزود: این سازه‌ها در اکثر میدان‌ها شهر نصب‌شده و تمام نامزدها ملزم هستند با توجه به هزینه‌های بالایی که برای آماده‌سازی این مکان‌ها شده از برهم زدن جلوه‌های بصری شهر خودداری کنند.

وی افزود: هر کاندید باید موارد موقت بودن سازه، قابلیت مونتاژ در محل نصب، عدم ایجاد مزاحمت برای پیاده‌رو و سواره‌رو، مقاومت لازم در برابر وندالیزم شهری، فضا گیر نبودن، عدم نیاز به حمل‌ونقل با جرثقیل، ابعاد موردنظر فضای تبلیغاتی بین ۳ الی ۴ مترمربع بسته به فضای اجرا و عدم ایجاد خسارت به مکان‌های عمومی و تجاری سطح شهر را در سازه‌ها مدنظر داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد حفظ حقوق شهروندی، حفظ زیبایی بصری شهر، رعایت بهداشت و نظافت شهری، حفظ محیط‌زیست و جمع‌آوری کاغذهای تبلیغاتی برای بازگرداندن به چرخه بازیافت را چهار  اصل مهم در تنظیف شهری اعلام کرد.

یوسفی بابیان اینکه الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها همچون پوستر، تراکت، پلاکارد، بنر و غیره بر روی محل‌های غیرمجاز ممنوع است، بیان کرد: نصب تبلیغات بر روی مبلمان شهری ازجمله تیرهای چراغ‌برق، چراغ‌های راهنمایی، علائم راهنمایی، تابلوهای بیمارستان‌ها، تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزشی، تابلوهای نام معابر، صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن پست‌های برق، المان‌ها، شاخه درختان، تمام دیوارهای شهر و غیره غیرمجاز بوده و متخلفان تعدی‌کننده به حقوق عمومی و قانون محسوب می‌شوند.

وی افزود: همچنین دیوارنویسی، آویزان کردن پوسترها و بنر از درختان، معابر و میدان‌ها عمومی شهر، پخش تراکت و پوستر بر کف معابر و آسفالت خیابان‌ها و سنگ‌فرش معابر، نصب هرگونه بنر، پلاکارد و سازه‌های تبلیغاتی بدون مجوز، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و در معابر عمومی ممنوع است.

یوسفی گفت: برابر ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها تبلیغات در معابر شهر به‌غیراز اماکنی که شهرداری آن‌ها را مجاز شناخته ممنوع است، همچنین طبق تبصره ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات باشد مخالف مقررات و ممنوع بوده و متخلفان علاوه بر تأدیه خسارت مالکان، محکوم‌به پرداخت جریمه نقدی خواهند شد.


9045919
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است