فرهنگی‌هنری 09:45 - 26 شهریور 1393
در گفتگو با مهر مطرح شد:
مدیر گالری دی از معرفی یک هنرمند جدید خودآموخته که بانویی 80 ساله است به جمع این هنرمندان خبر داد که آثارش در نمایشگاه گروهی خودآموخته ها روز جمعه 28 شهریورماه رونمایی خواهد شد.

استعداد نقاشی بانوی 80 ساله کشف شد/ طبع بلند و وقت‌شناسی خودآموخته‌ها

فریال سلحشور مدیر گالری دی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر درباره نمایشگاه گروهی خودآموخته ها که جمعه 28 شهریورماه در این گالری برپا خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه 14 نفر حضور دارند که یکی از آنها به نام شهین امیرمظاهری تازه به جمع این هنرمندان پیوسته است و آثارش برای اولین بار در این دوره رونمایی می شود.

او درباره آثار این هنرمند خودآموخته توضیح داد: این بانوی نقاش حدود 80 سال دارد و بسیار پرشور و پرانرژی نقاشی می کنند به طوری که نقاشی کردن انگیزه زندگی اوست.

این مدیر گالری در ادامه یادآور شد: بانو شهین امیرمظاهری در آغاز از روی عکس نقاشی می کرده است اما در این نمایشگاه 10 تابلوی نقاشی او که به صورت خلاقانه کار کرده است، به نمایش گذاشته می شود که این آثار بیشتر مناظر، حیوانات و برداشت های او از زندگی گذشته خود است.

سلحشور با اشاره به خلاقیت هایی که این هنرمندان در این نمایشگاه ارائه کرده اند متذکر شد: برخی از این هنرمندان بسیار خلاقانه کار کرده اند به طور مثال خانم عبداللهی با استفاده از متریال های مختلف مثل کتاب سوخته کار کرده است و در آثارش از نخ های رنگی بهره گرفته که این موضوع با توجه با این که آنها با هیچ گروه هنری در ارتباط نیستند، بسیار حائز اهمیت است.

مدیر گالری دی وقت شناسی این هنرمندان را ستود و تصریح کرد: عشق همه آنها این است که آثارشان دیده شود، بسیار طبع بلندی دارند و به دنبال مسائل مادی نیستند و همین ویژگی هاست که این نمایشگاه را برای من به یکی از بهترین برنامه های گالری دی تبدیل کرده و برایم بسیار هیجان انگیز است.

فریال سلحشور درباره آثار قدیمی‌ترین هنرمند خودآموخته این نمایشگاه مکرمه قنبری هم گفت: در این نمایشگاه تعدادی از آثار مکرمه قنبری نیز به نمایش گذاشته می شود که به لحاظ قیمت گذاری کمی متفاوت تر است و حدود 3 میلیون تومان قیمت دارند.

او در خاتمه درباره قیمت گذاری آثار این نمایشگاه هم گفت: خریداران این آثار مردم علاقه‌مند هستند و مجموعه‌داران ترجیح می‌دهند که از آثار نقاشان و هنرمندان مطرح و حرفه ای خریداری کنند، بنابراین قیمت ها بسیار مناسب است و از 100 هزار تومان تا زیر یک میلیون تومان آثار قیمت گذاری شده است.

نمایشگاه گروهی خودآموخته ها روز جمعه 28 شهریورماه در گالری دی گشایش خواهد یافت و تا 4 مهرماه آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود. گالری دی در خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی، پلاک 130 واقع شده است.


4743027
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام حسن مجتبی (ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان میدان مسابقه‌ای برای بندگان یاد کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است