اجتماعی 13:07 - 10 بهمن 1393
تهران - ایرنا - معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: مالباختگانی که مغازه آنان در سال جاری، مورد دستبرد قرار گرفت برای پیگیری پرونده خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ، در پی وقوع سرقت های مشابه از مغازه های سطح شهر تهران سارقان به صورت شبانه، با تخریب درب های ورودی اقلام و اموال داخل مغازه ها از جمله گوشت، باطری و لاستیک خودرو، برنج، خشکبار را سرقت می کردند.



بر اساس این گزارش؛ پرونده ای ویژه در این خصوص تشکیل و در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرا گرفت.



با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت های مغازه، کارآگاهان به محل وقوع سرقت ها مراجعه و در بررسی های میدانی موفق به شناسایی تعدادی از شعبات بانکی و مغازه هایی شدند که تصاویر ورود و خروج سارقان را ثبت کرده بودند.



بررسی تصاویر بدست آمده تعدادی از دوربین های مداربسته نشان داد که سارقان در تاریکی شب و با چندین دستگاه خودرو سواری به محل سرقت ها مراجعه و پس از ورود به داخل مغازه ها و انجام سرقت، بلافاصله اموال مسروقه را در داخل خودروهای خود قرار داده و از محل متواری شده اند.



کارآگاهان پلیس آگاهی با بهره گیری از تصاویر دوربین های مداربسته و انجام اقدامات تخصصی بر روی این تصاویر، موفق به شناسایی تصویر یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت های به عنف محموله (راهزنی) شدند.



با شناسایی تصویر این متهم و انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که وی با تعداد دیگری از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت های به عنف بویژه به شیوه راهزنی در جاده های بین شهری بویژه در مبادی ورودی به شهر تهران و همچنین سرقت های به عنف مغازه همکاری دارد.



با توجه به حساسیت بدست آمده در خصوص این پرونده، ضمن انجام هماهنگی های قضایی با شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم ویژه مبارزه با سرقت به عنف قرار گرفت.



اقدامات پلیسی اداره پنجم پلیس آگاهی در خصوص کنترل نامحسوس بر روی سارقین سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم خشن زورگیری و همچنین سلسله اقدامات شبانه روزی در خصوص این پرونده ، 10 عضو این گروه سابقه دار شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.



سرانجام با شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای گروه سارقان در شهرستان های کرج، صالح آباد، رباط کریم، شهریار و اسلامشهر، دستگیری همزمان تمامی متهمین در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت و متهمین در چندین عملیات همزمان، در داخل مخفیگاه شان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.



با وجود انکار هرگونه سرقت از سوی متهمین و با انجام تحقیقات پلیسی، سرانجام تعدادی از متهمین لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره سرقت مغازه به شیوه تخریب اعتراف کردند.



در ادامه و با توجه به تجمیع پرونده های سرقت مشابه و همچنین تصاویر بدست آمده از صحنه های سرقت، تعدادی از مالباختگان به اداره پنجم دعوت و موفق به شناسایی متهمین شدند.



مالباختگان و شکات در اظهارات خود عنوان کردند که تعدادی از متهمین را پیش از انجام سرقت در محدوده مغازه های خود مشاهده کرده اند که بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مدار بسته تعدادی از این مغازه ها، صحت اظهارات مالباختگان را تایید کرد.



متهمین شناسایی شده توسط مالباختگان که تصاویر آنها نیز در اختیار کارآگاهان قرار گرفته بود، با تایید اظهارات مالباختگان عنوان کردند که با زاغ زنی در اطراف مغازه های مورد نظر و اطمینان از وجود اموال فراوان در داخل این مغازها، اقدام به شناسایی محل مورد نظر نموده و در ادامه با همدستی سایر اعضای گروه و به صورت شبانه اقدام به سرقت از مغازه مورد نظر کرده اند.



سرهنگ کارآگاه 'داوود فرد'، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با توجه به سوابق متهمین در ارتکاب جرایم خشن و احتمال ارتکاب جرایم سازمان یافته خشونت آمیز از سوی آنها و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی این گروه از سارقان و مجرمین سابقه دار، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر اعضای این گروه از متهمان از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است.



وی از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت کرد، تا برای پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.



وی همچنین از شهروندانی که از جرایم ارتکابی متهمین اطلاعاتی در اختیار دارند نیز خواست تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055505 در اختیار اداره پنجم مبارزه با زورگیری و سرقت های به عنف پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.



تهرام/7244/1348

انتهای پیام /*


5734261
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در برزیل یک دانشجوی علوم کامپیوتر راه‌حلی مبتکرانه با استفاده از هوش مصنوعی برای هشدار به رانندگان در مورد حضور حیوانات ارائه کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: بالغ بر ۵۰۰ سال زمان برای احیای خاکی که آلوده به پلاستیک است، زمان نیاز داریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از افتتاح خانه محیط زیست در پژوهش سرای دانش آموزی با حضور رئیس آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ا‌یم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس و مدیران سازمان داوطلبان با حضور در ساختمان صلح با نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر دیدار و گفتگو کردند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دیوان عالی کشور گفت: قضات در زمینه پرونده‌های مرتبط با صیانت جامعه و حجاب اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبیه شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: غرفه‌های گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید نسبت به گذشته کمتر می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هم اکنون محدوده آزادراه می‌تواند مسیر خوبی برای تردد باشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ معظمی گودرزی از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر از افرادی که با بهانه‌های مختلف در زمینه کنکور از داوطلبان کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است