اقتصادی 01:30 - 17 بهمن 1394
مدیرعامل فرابورس ایران از تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید اسناد خزانه اسلامی خبر داد و گفت:در هفته اخیر شاهد ورود و رغبت خیلی خوب سرمایه‌گذاران خارجی به اسناد خزانه اسلامی بودیم؛ چرا که ورود آنها از طریق این ابزارها به سهولت امکان‌پذیر است و نیاز به بررسی چندانی برای تحلیل این اسناد که از ضمانت مشخصی برخوردارند، ندارد.

امیر هامونی به عرضه موفق اسناد خزانه اشاره کرد و گفت: از مهر امسال که این اسناد در نمادهای مختلف بازگشایی شد تا الان 4هزار میلیارد تومان پذیرش شده و معاملات آن انجام گرفته است.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، او با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 410میلیارد تومان معامله روی اسناد خزانه اسلامی صورت گرفته است، گفت: بازار همچنان در حال عمق پیدا کردن است و بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت رغبت پیدا کرده‌اند که وارد این بازار شوند. علاوه بر این، معامله‌گران شهرستان‌های مختلف، از طریق کارگزاران به بازار اسناد خزانه اسلامی ورود کرده‌اند و این اسناد مورد استقبال آنها قرار گرفته است.

مدیرعامل فرابورس ایران همچنین از استقبال خوب سرمایه‌گذاران خارجی از بازار اسناد خزانه اسلامی خبر داد و گفت: به هرحال از نگاه آنها خیلی مهم است که ابزارهایی که به بازار می‌آید، ضمانت دولتی داشته باشد. وی اظهار داشت: شاید ابزارهایی که برای شرکت‌های بخش خصوصی هست، هنوز نیاز به اعتبار‌سنجی دارد اما تنها ابزارهایی که ضمانت دولتی را با خود دارند، یکی اسناد خزانه اسلامی است و دیگری شرکت‌های ذیل وزارت نفت که برای تأمین مالی خود در بورس انرژی اقدام می‌کنند. هامونی افزود: از طرفی بحث structured product یا همان «محصول مالی ساختار یافته» که مدت‌هاست مدنظر ماست، در این ابزار لحاظ شده و برای سرمایه‌گذاران خارجی هم کاملا شناخته شده است.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص میزان خرید این اوراق از سوی سرمایه‌گذار خارجی گفت: آمار دقیق آن به‌زودی اعلام خواهد شد؛ اما در هفته اخیر شاهد ورود و رغبت خیلی خوب سرمایه‌گذاران خارجی به اسناد خزانه اسلامی بودیم ؛ چرا که ورود آنها از طریق این ابزارها به سهولت امکان پذیر است و نیاز به بررسی چندانی هم برای تحلیل این اسناد ندارد؛ به هرحال این اسناد، ضمانت مشخص، بازدهی مشخص، قیمت‌گذاری مشخص و در نهایت معاملات ثانویه مشخصی دارند.

هامونی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کنید اسناد اولیه‌ای که عرضه شد تسویه‌اش در اسفند با موفقیت انجام شود، گفت: ما جلسات زیادی را با دولت و سیاستگذاران این حوزه ازجمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت اقتصاد و خزانه‌داری کل داشته‌ایم. با توجه به همتی که دولت برای تسویه بدهی‌های خود با پیمانکاران و فعالان اقتصادی دارد، تمام تلاش مسئولان ذیربط که ناشر این اوراق هستند این است که حتی چند روز قبل از سررسید، مبالغ اصلی اوراق پرداخت و ان‌شاءالله در موعد مقرر به آخرین دارندگان اوراق واگذار شود.

  • تلاش معامله گران 20شهر برای خرید اسناد خزانه

مدیر نظارت بازار و بازرسی فرابورس ایران از مشارکت فعال معامله‌گران شهرستانی در معاملات اسناد خزانه اسلامی خبر دادو گفت: به غیراز تهران گستره معاملات اسناد خزانه اسلامی در کل کشور به محدوده 19شهر رسید. افسانه اروجی با اشاره به استقبال فعالان بازار سرمایه از عرضه اولیه مراحل جدید اسناد خزانه در فرابورس ایران گفت: در این مدت، علاوه بر معامله‌گران آنلاین و معامله‌گرانی که در تهران مشغول دادوستد اسناد خزانه اسلامی بودند، 19شهرستان در فرایند معاملات مشارکت کرده‌اند.

مدیر نظارت بازار و بازرسی فرابورس ایران با تأکید بر مشارکت خوب معامله‌گران شهرستانی در عرضه اولیه مرحله چهارم اسناد خزانه اسلامی افزود: در روز سه‌شنبه شاهد حضور خریداران 3شهرستان تبریز، یزد و رشت برای خرید در نماد «اخزا4» بودیم. وی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار ایستگاه معاملاتی فعال فرابورس در سراسر کشور برای خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی تصریح کرد: تمام سرمایه‌گذارانی که مایل به خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی هستند می‌توانند به هریک از ایستگاه‌های معاملاتی مستقر در شهرهای مختلف مراجعه کنند. اروجی، مجموع ارزش معاملات 3نماد اسناد خزانه اسلامی در فرابورس را از ابتدا تاکنون بیش از 4هزار و 261میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: معامله‌گران آنلاین نیز در معاملات آخرین روز هفته گذشته یک هزار و 700میلیارد ریال از اسناد خزانه اسلامی را خریداری کردند.


7657514
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است