بین‌الملل 03:58 - 06 آذر 1393
روزنامه آمریکایی دیلی تکسن آنلاین:
یک رسانه آمریکایی طی گزارشی در زمینه دهه‌ها خصومت ایران و آمریکا نوشت واشنگتن باید تغییر رویکردهای خود را در قبال ایران نشان دهند.

اعتماد؛ حلقه مفقود بین تهران و واشنگتن/ ضرورت نمایش تغییر رویکرد آمریکا در قبال ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «دیلی تکسن آنلاین» روز سه‌شنبه طی گزارشی تحلیلی در زمینه «رویکردهای ایران و آمریکا در قبال هم و در سال‌های اخیر» نوشته است که روابط تهران واشنگتن مملو از بی اعتمادی است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: «به‌دنبال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 میلادی و ماجرای گروگان گرفتن 52 دیپلمات و کارمند سفارتخانه آمریکا در این کشور، ایران و آمریکا دشمنان همدیگر شدند و آیت‌الله خمینی»رهبر انقلاب ایران (بنیانگذار انقلاب اسلامی) آمریکا را «شیطان بزرگ» نام نهاد و «جیمی کارتر» و «رونالد ریگان» ، روسای جمهور وقت آمریکا نیز ایران را کشوری«خرابکار» نام نهادند و برای سرنگونی حکومت ایران تلاش کردند. هرچند که این 2 رییس جمهور وقت آمریکا برای آزادی گروگان‌های آمریکایی با سران این کشور مذاکره کردند اما این مذاکرات نیز منجر به کاهش دشمنی بین طرفین نشد.»

این روزنامه در ادامه با اشاره به محوریت‌های سیاست‌ کاخ سفید در قبال ایران نوشت: «آمریکا همچنان متعهد به عدم هسته‌ای شدن ایران و هم خواهان اصلاحات در حکومت این کشور می‌باشد.»

در بخش دیگر این گزارش با اشاره به نوع همکاری‌های بالقوه و بالفعل تهران و واشنگتن آمده است: «در ماجرای عراق البته واشنگتن و تهران خود را در حالتی مشترک برای مغلوب کردن داعش دیدند و در این عرصه به تبادل اطلاعات پرداختند. در برهه فعلی ایران و آمریکا از دولت شیعه عراق حمایت می‌کنند و هر دو کشور مشغول آموزش نظامیان عراقی هستند. البته هم تهران و هم واشنگتن در زمینه نزاع بین اسرائیل و فلسطین اختلاف دارند و در زمینه امور سوریه نیز این وضعیت مشاهده می‌شود اما در ارتباط با برقرای امنیت در خاورمیانه، هم واشنگتن و هم تهران می‌توانند به طور غالب با هم دیگر تشریک مساعی داشته باشند.»

این رسانه آمریکایی در خاتمه این مطلب با تاکید بر عدم اعتماد فی‌مابین بین تهران و واشنگتن و لزوم گام برداشتن آمریکا در این زمینه نوشت: «بزرگترین عامل دوری این 2 کشور از همدیگر «فقدان اعتماد» است. باید پرسید که آیا تهران و واشتگتن می‌توانند راهی را برای اعتماد به هم‌دیگر بایبند؟ باید تاکید کرد اعتماد یک شبه ایجاد نمی‌شود و نیاز به رابطه‌ای پایدار، اهداف منطبق با هم و انتظارات روشن باشد و آنچه که بیشتر مورد نیاز می‌باشد این است که سران سیاسی اشتیاق خود را در این زمینه نشان دهند.

بعد از 30 سال دشمنی، روابط این 2 کشور می‌تواند متغیر شود البته هنگامی‌ که سران قدرتمند ایران و آمریکا متعهد به انجام آن شوند. در این بین آمریکا خواهان روابط بهتر با ایران است و ضرورت دارد که آن‌ را به ایران نشان دهد.»


5280788
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است