اجتماعی 14:34 - 27 فروردین 1393
با حضور مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه:
اولین قطار بازسازی شده داخل شهری با بیش از 60 هزار ساعت کار مداوم متخصصان داخلی به بهره‌برداری رسید.

اولین قطار بازسازی شده داخل شهری به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مراسم بهره‌برداری از اولین قطار بازسازی شده داخل شهری که توسط نیروهای توانمند داخلی صورت گرفته است امروز با حضور محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در پایانه فتح‌آباد ایستگاه باقرشهر برگزار شد.

محسن نایبی مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از این قطار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز برای اولین بار قطاری که از نسل اولین قطارهاست و بر اساس نُرمی که تنظیم شده بود و باید پس از 900 هزار کیلومتر اورهال می‌شود بازسازی شده است.

وی ادامه داد: این قطار بر اساس آنچه که شرکت سازنده آن پیش‌بینی کرده بود باید قطعات آن توسط شرکت مزبور بازسازی می‌شد که با توجه به تحریم‌های دشمنان جمهوری اسلامی با همت متخصصان داخلی و با بیش از 60 هزار ساعت کار مداوم و هزینه کمتر بازسازی آن صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه افزود: نکته مهم این است که 45 درصد قطعاتی که در این قطار اورهال شده است قطعات ساخت داخل است که این یک قدم مثبتی بوده که برداشته شده است و امیدواریم فتح بابی برای آینده باشد تا همه امورات مربوط به قطار شهری در کشور توسط متخصصان داخلی به بهترین نحو بازسازی شود.

نایبی در خصوص بومی‌سازی قطعات گفت: با نگاهی که برای افزایش خطوط مترو داریم نیاز به بازنگری در نوع امورات تعمیراتی خود داریم و به نسبت هر چه بیشتر جابجایی مسافر در شهر به اورهال بیشتری نیاز داریم که این در دستور کارمان قرار گرفته است و در همین مکان نیز مرکز علمی - کاربردی داریم که آموزش‌های به روزی را ارائه داده و متخصصان را تربیت می‌کند.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در خصوص هزینه صرف شده برای اورهال کردن این قطار افزود: این هزینه بیش از 50 درصد با اورهال کردن خارجی تفاوت دارد و این کار در مدت 6 ماه صورت گرفته است.

وی در خصوص برنامه زمان‌بندی اضافه شدن 30 کیلومتر به مترو تهران گفت: برنامه زمان‌بندی تابعی از ساختی است که در شرکت مترو تهران بوده و هلدینگ به کار برده می‌شود و 17 کیلومتر در خط 3 مترو است و یک قسم تا خط 7 انجام می‌شود که البته از همین الان مباحث مربوط به آموزش راهوران را شروع کرده‌ایم و غیر از آن نیز در سال 93 افتتاح قسمت جنوبی خط 3 را نیز شاهد هستیم.

نایبی به افزایش بلیط مترو اشاره کرد و گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است و با توجه به رویکردی که دولت دارد قرار است تا مشخص شدن قیمت حامل‌های انرژی در هدفمندی یارانه‌ها این بحث متوقف شود تا بعد از آن انجام شود.


3498079
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است