اقتصادی 07:26 - 08 آبان 1393
تهران - ایرنا - رسانه های غرب اعلام کردند که شرکت آمریکایی اپل درحال انجام گفت و گوهای مقدماتی برای فروش تلفن های همراه آی فون در ایران در صورت کاهش تحریم ها علیه این کشور است.

به گزارش ایرنا، این رسانه ها به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال افزودند: اپل به خاطر تصمیم ماه مه دولت آمریکا برای برداشتن مقرراتی که مانع فروش فناوری های ارتباطی برای مصرف کنندگان عادی در ایران می شد، قادر به صدور آی فون به ایران خواهد بود.



این روزنامه به نقل از منابعی که از آنها نام نبرد، نوشته است که اپل گفت و گو با توزیع کنندگان محصولاتش برای گشایش مسیرهای رسمی در صورت صدور مجوز از سوی ایران را آغاز کرده است.



محصولات اپل در حال حاضر از طریق فروشندگان غیررسمی در ایران عرضه می شود.



براساس این گزارش، اپل قصد ندارد در ایران فروشگاه خود را باز کند بلکه محصولاتش از طریق فروشندگان معتبر عرضه خواهد شد.



بازار ایران به خاطر تحریم های آمریکا عمدتا از دسترس شرکت های آمریکایی خارج بوده است.



شرکت بوئینگ هم هفته پیش اعلام کرد که برای اولین بار از زمان قطع روابط ایران و آمریکا برای فروش محصولاتی با شرکت ایران ایر قرارداد بسته است، هرچند ظاهرا شامل قطعات نمی شد؛ شرکت جنرال الکتریک هم تجارت مشابهی را اعلام کرد.



دولت آمریکا در ماه آوریل به این دو شرکت مجوز فروش قطعات یدکی برای مقاصد ایمنی به ایران را داده بود.



شورای ملی ایرانیان آمریکا در بیانیه ای نوشت که از این گزارش به شدت دلگرم شده است چون می تواند به ایجاد پل هایی میان دو کشور کمک کند.



در بیانیه این گروه آمده است این واقعیت که اپل اکنون فروش مستقیم محصولاتش در ایران را مد نظر قرار داده نشانگر پیشرفت مذاکرات آمریکا و ایران است.



آمریکا هم اکنون در قالب گروه 1+5 مشغول مذاکره با ایران برای رسیدن به یک توافق جامع برای رفع نگرانی در مورد برنامه اتمی این کشور است.



ایرانم**1021 **1917

انتهای پیام /*


5074685
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باوجود بارش‌های یک هفته اخیر به ویژه در نواحی جنوبی کشور، همچنان شاهد کاهش بارندگی‌ها نسبت به وضعیت نرمال هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی گفت: متقاضیان خرید سرخابی‌ها قبل از ورود برای معامله نخست صلاحیت‌شان بررسی شد و سپس اجازه حضور در بازار سهام را پیدا کردند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در فروردین امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: صدور مجوزهای الکترونیکی و شناسه یکتا با پیگیری‌های انجام شده از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» گروه خودروسازی سایپا اولین مرحله از فروش فوق‌العاده وانت سایپا ۱۵۱ برای سال جاری را آغاز می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی از صدور هشدار قرمز و احتمال وقوع رعدوبرق و بارش‌های رگباری باران در استان‌های غربی کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صنعت وعده داد که تا پایان سال المان‌های اصلی اتوبوس‌های برقی داخلی‌سازی و بر مدت زمان گارانتی خودروها افزوده شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان، از امضای اسناد همکاری با این کشور در حوزه‌های حمل‌ونقلی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان مالیات گفت: با روش‌های داده کاوی ۱۴۰ شرکت دارای رفتار مشکوک به شرکت‌های صوری با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فاکتور صادر شده، شناسایی شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: علی رغم پیگیری‌های مکرر، تاکنون جایزه گندم توسط رئیس‌جمهور اعلام نشده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است