استانی 12:34 - 16 خرداد 1399
نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:
ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انسان انقلابی مدام در حال تحول است و رکود ندارد، گفت: تحول در رفع نقاط محروم، تحول تولید، تحول جمعیت و تحول سلامت باید در دستور کار همگان قرار بگیرد.

انسان انقلابی مدام در حال تحول است و رکود ندارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، 16 خردادماه در پیام جمعه این هفته شهرکرد، با گرامیداشت رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب و شهدای 15 خردادماه اظهار کرد: امام خمینی(ره) مصداق کامل مومن قرآنی است، چرا که در حد توان به شعائر قرآنی عمل و بسیاری را در وجودش نهادینه کرد.

وی با اشاره به اولین آیه ایمانی قرآن در سوره بقره و آخرین آن در سوره والعصر افزود: کسانی از قرآن بهره‌مند می‌شوند که ایمان به غیب، قرآن، کتب آسمانی، آخرت و رستگاری داشته باشند و انسان همواره در خسارت است تا زمانی که مومن شود و امام (ره) به ایمان قرآنی مزین شده بود.

حجت‌الاسلام نکونام عمل صالح امام خمینی (ره) را که بالاترین عمل صالح است، تشکیل حکومت اسلامی دانست  و ادامه داد: ایشان جمهوری اسلامی را به بشریت عرضه داشت و جهانی را به اسلام و ظرفیت اسلام متوجه و حق و صبر را در جامعه ساری و جاری کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهدای 15 خردادماه به بهترین مقام رسیده‌اند، گفت: رهبر فقید انقلاب با کمک گرفتن از صبر و نماز، در انواع سختی‌ها قرار گرفت، چرا که به این جمله ایمان داشت که هرکه در راه پروردگار صبر کند، موفق خواهد شد و شهدای حادثه 15 خردادماه نیز در راه الهی به نصرت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) تربیت‌شده تمام عیار قرآنی است، اضافه کرد: ایشان با تمام وجود ذوب در خداوند بود، برای خداوند درس خواند، به سمت کمالات انسانی رسید، برای خدا امر به معروف و نهی از منکر کرد و در این مسیر از هیچ‌کس هراس نداشت.

حجت‌الاسلام نکونام پیام نخست این هفته را شناخت امام خمینی (ره) به عنوان یک مومن قرآنی عنوان و تصریح کرد: مومن قرآنی به شرق و غرب توجهی ندارد و امام (ره) به شرق و غرب عالم پشت پا زد، به‌علاوه در وصیت‌نامه و صحیفه ایشان مسیر تبیین شده و مفسر امام در دوران کنونی مقام معظم رهبری است و ایشان راه امام را ادامه داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری پیام دوم این هفته را این‌گونه توضیح داد: نعمت اولیه انقلاب وجود امام خمینی (ره) و نعمت ثانویه مقام معظم رهبری است و بایست شاکر خداوند بود که به امام نبوغ خاص بخشیده شده که شخصیت آیت الله خامنه‌ای را به همگان، امت و نخبگان معرفی کرد، چرا که امام خمینی تداوم‌بخش راه خود را ایشان دانست، پس بر همه ما فرض است که در نعمت وجود ثانویه امام بیندیشیم و به عظمت این نعمت بیشتر پی ببریم و قدردان ایشان باشیم.

امام جمعه شهرکرد گفت: اگر مسئله جانشینی امام خمینی (ره) حل نشده بود، افرادی قصد براندازی جانشین امام داشته و کل انقلاب را از مسیر خودش منحرف می‌کردند، اما به لطف الهی خداوند انقلاب را از خطر عظیم نجات بخشید و در مسیر خود هدایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این مسیر باید متوجه فتنه‌ها، مستکبران و مشکلات باشیم، تصریح کرد: ولایت‌مداری راسخ برای خداوند، ممکن است منافع شخصی و گروهیمان را به خطر اندازد، اما باید دانست که جناح‌بازی‌ها و گروه‌گرایی تهدید است.



حجت‌الاسلام نکونام پیام سوم این هفته را انقلابی ماندن مطرح کرد و ادامه داد: به فرموده امام (ره) جوانی به روحیه انقلابی داشتن و جوانانه عمل کردن است پس نگذاریم روحیه انقلابی‌مان متزلزل شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه انسان انقلابی مدام در حال تحول است و رکود ندارد، اضافه کرد: تحول در رفع نقاط محروم، تحول تولید، تحول  جمعیت، تحول سلامت باید در دستور کار همگان قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری پیام چهارم این هفته را سلامت اخلاقی در جامعه ارزیابی و خاطرنشان کرد: در برخی از این مسائل پسرفت داشته‌ایم و این نشان از آن دارد که برخی در مسیر، بد عمل کرده‌ و به دنبال ترویج مدگرایی و مدهای غربی در کشورهای غربی بوده‌اند، اما باید این موعظه‌ها همواره گفته شده و ولنگاری‌های اخلاقی مرتفع شود. 

انتهای پیام


10560829
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است