فرهنگی‌هنری 20:00 - 10 اردیبهشت 1396
کارگردان و بازیگران یکی از بهترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما در آخرین شب شانزدهمین جشنواره فیلم ترایبکا در نیویورک گرد هم آمدند تا یاد و خاطره «پدرخوانده» را با تماشاگران قسمت کنند.

به گزارش همشهری از هالیوود ریپورتر، 2فیلم اول از سه‌گانه مهم و تأثیرگذار فرانسیس فورد کوپولا در شب پایانی ترایبکا روی پرده رفت و سپس رابرت دنیرو در مقام بنیانگذار ترایبکا و بازیگر پدرخوانده همراه با آل پاچینو، دایان کیتن، رابرت دووال، جیمز کان، تالیا شایر و خود کوپولا برای مرور خاطره‌ها روی صحنه آمدند. این برنامه به مناسبت چهل و پنجمین سال اکران پدرخوانده اول برگزار و با استقبال بسیار خوب حاضران در رادیوسیتی میوزیک هال مواجه شد.

اجرای نشست ستاره‌های پدرخوانده را تیلر هکفورد، کارگردان بازنشسته سینما بر عهده داشت که بیشتر با «وکیل مدافع شیطان» شناخته می‌شود. هر چند در این برنامه جای خالی مارلون براندو به‌شدت احساس می‌شد اما از آنجا که بحث بیشتر روی پدرخوانده اول متمرکز بود، دنیرو هم تقریبا سکوت اختیار کرد و کمتر حرف زد. او که فقط در فیلم دوم بازی کرده است، رشته صحبت را به‌دست کوپولا داد و خودش به تماشا نشست.

کارگردان پدرخوانده به چند خاطره پیش از آغاز کار اشاره کرد؛ اینکه پس از رد پیشنهاد او از سوی براندو برای بازی در «مکالمه»، برای پدرخوانده دوباره سراغ بازیگر بدقلق رفت و این بار موفق شد. انتخاب پاچینو دیگر بحث جدی و طولانی حاضران روی صحنه بود که همه را به‌وجود آورد. ظاهرا مدیران استودیو پارامونت ابتدا رابرت ردفورد را درنظر داشتند و معتقد بودند قد پاچینو برای ایفای یکی از نقش‌های اصلی بیش از اندازه کوتاه است!

هر چند پاچینو پس از حدود 10بار تست‌دادن سرانجام موفق شد نقش مایکل کورلئونه را از آن خود کند. کوپولا هم که خنده عوامل فیلم را به بازی بازیگر محبوب خود دیده بود، تصمیم گرفت کار فیلمبرداری را با صحنه تاریخی رستوران آغاز و مدیران پارامونت را برای پذیرفتن پاچینو متقاعد کند. این ترفند جواب داد و پاچینو اندکی بعد برخی از جدی‌ترین مخالفان خود را از سر صحنه اخراج کرد تا کارها مطابق میل خودش پیش برود.

نخستین پدرخوانده که با بودجه 6تا 7میلیون دلار تولید شده بود، سال 1972به نمایش درآمد و در اکران جهانی حدود 250میلیون دلار فروخت. فیلم از 7نامزدی در جوایز گلدن گلوب 5جایزه به‌دست آورد که تا سال‌جاری میلادی یک رکورد بود. پدرخوانده در 11رشته نامزد کسب جایزه از چهل و پنجمین دوره اسکار شد و فقط در 3رشته بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر مرد اسکار برد؛ گرچه براندو برای گرفتن جایزه خود در مراسم حاضر نشد و یک دختر سرخپوست را به نمایندگی خود روی صحنه فرستاد تا این کار برای همیشه در تاریخ اسکار ثبت شود.


9058173
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است