گوناگون 22:38 - 30 آبان 1393
همشهر‌آنلاین:نخستین سلسله نشست‌های نشر الکترونیک و چالش‌های آن در ایران اول آذر همزمان با هفته کتاب، در پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برگزار می‌شود.

به گزارش ستاد اجرایی هفته کتاب نخستین بار است که این سلسله نشست‌ها را با همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در اول آذر 1939 در محل (ایرانداک ) برگزار می‌کند.

برپایی کارگاه‌های آموزشی و میزگرد تخصصی در حوزه نشر الکترونیک و همچنین تقدیر از فعالان حوزه نشر الکترونیک از برنامه‌های این روز خواهد بود.

محور یکی از این نشست‌ها سخنرانی درباره نشر الکترونیک در جهان است. قرار است درباره اینکه در جهان در این حوزه چه اقداماتی انجام می‌شود و چه مسیری را طی می‌کند، گزارشی داده شود. در یکی دیگر از نشستهای تخصصی چالش‌های نشر الکترونیک در ایران بررسی می‌شود. از طرف دیگر شنبه اول آذر کارگاه آموزشی در حوزه نشر کتاب الکترونیک با موضوع این که یک کتاب الکترونیک چه فرآیندی را طی می‌کند و... به شرکت کنندگان آموزش داده شود.

محور یکی دیگر از نشست‌ها نیز راهبردهای کتابخوانی درفضای مجازی است و نشست دیگر با محوریت تحلیل وضعیت پژوهش‌های حوزه کتاب الکترونیکی، نشر الکترونیک و کتابخانه دیجیتالی برگزار می‌شود. قرار است در کنار آن برنامه‌ای برای تجلیل از پژوهش‌های برگزیده در حوزه نشر الکترونیکی، کتاب الکترونیک و کتابخانه دیجیتال وجود دارد که مبانی آن‌ها پایگاه پایان نامه‌های پژوهشگاه علوم وفناورهای اطلاعات ایران یا‌ همان «گنج» است.

نتایج این سلسله نشست‌ها به صورت کتاب الکترونیک منتشر خواهد شد. حضور در این نشست ها برای عموم مردم آزاد است. همه افراد علاقه‌مند به حضور در این نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی می‌توانند به‌صورت رایگان در این نشست‌ها شرکت کرده و درپایان گواهینامه حضور دریافت کنند. البته ظرفیت کارگاه‌محدود است و به همین دلیل علاقه مندان برای ثبت نام و حضور در کارگاه می‌توانند مشخصات خود را به ایمیل hafteketab27@gmail.com ارسال کنند.

نشست‌ها به نشانی خیابان انقلاب، چهار راه فلسطین، پلاک 1090، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، طبقه ششم، تالار سخن برگزار خواهد شد.


5235298
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است