بین‌الملل 04:58 - 28 شهریور 1393
لندن- ایرنا- رسانه های انگلیس اعلام کردند که گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه یک فیلم ویدئویی جدید از یک انگلیسی دیگر منتشر کرده که به احتمال زیاد گروگان آنها است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های انگلیس، در این فیلم ویدئویی مردی که لباس نارنجی به تن دارد پشت میزی نشسته و می گوید زندانی گروه داعش است و مردم کشورهای غربی را خطاب قرار می دهد.



در این فیلم ویدئوی جدید، به غیر از این گروگان که گفته می شود 'جان کتلی ' خبرنگار ربوده شده انگلیسی است، شخص دیگری دیده نمی شود.



گفته می شود این خبرنگار انگلیسی در سال 2012 میلادی در سوریه ربوده شده است.



این گروگان انگلیسی در این فیلم ویدیویی می گوید، دولت های آمریکا و انگلیس برخلاف کشورهای دیگر که برای آزادی شهروندانشان مذاکره کرده اند، وی را به حال خود رها کرده و به دنبال شروع جنگی دیگر هستند.



وی می گوید، این فیلم نخستین قسمت از مجموعه ویدئوهایی است که برای توضیح نگرش های داعش منتشر می شوند.



«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس عصر پنجشنبه در واکنش به انتشار این نوار ویدیویی گفت: با دقت تمام مواردی که از سوی گروه داعش بر روی شبکه اینترنت منتشر می شوند، پیگیری خواهند شد.



وی افزود: نوارهایی ویدئویی شبیه این، می تواند سبب ناراحتی زیاد خانواده های گروگانها و افراد درگیر در این مساله شود.



«نیک کلگ» معاون نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب لیبرال دمکرات نیز با بیان اینکه این نوار ویدئویی را تاکنون ندیده است، گروه داعش را یک گروه قاتل، قرون وسطایی و تروریستی توصیف کرد.



گروه تروریستی داعش در هفته های اخیر چند گروگان خود از جمله سربازان لبنانی و یک امدادگر بریتانیایی را سر بریده و فیلم ویدئوی آن را منتشر کرده است.



این گروه به دنبال سربریدن «دیوید هینس» در شامگاه شنبه گذشته، تهدید کرد، در صورت مشارکت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در ائتلاف به رهبری آمریکا برای مبارزه با آنها، ''الن هنینگ' گروگان انگلیسی را نیز اعدام می کند.



'الن هنینگ' راننده تاکسی که از ساکنان شمال غربی انگلیس است، در دسامبر گذشته در حالی که کاروان ارسال کمک های پزشکی را به بیمارستانی در شمال غربی سوریه همراهی می کرد، ربوده شد.



نخست وزیر انگلیس تاکنون از اعلام هرگونه مشارکت نیروی هوایی این کشور در حملات هوایی به رهبری ارتش آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه خودداری کرده، اما احتمال این مشارکت نیز رد نکرده است.



بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که آمریکا در تلاش برای پیشبرد ملاحظات امنیتی و حفظ منافع هم پیمانان عرب خود، سعی دارد در چارچوب ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش، حضور منطقه ای خود را تقویت کند.



آنان با اشاره به نقش آمریکا و برخی کشورهای عربی و غربی در ایجاد و تقویت داعش و سکوت در برابر جنایات این گروه تروریستی در سوریه و عراق، ادعای امروز آنان در مبارزه با این گروه را نشانه عدم صداقت و سبب گسترش بی اعتمادی هر چه بیشتر ملت های منطقه نسبت به سیاست های غرب می دانند.



اروپام ** 1** 1552 ** 2023

انتهای پیام /*


4749502
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت چهار رزمنده خود در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده و بقیه نیز با حملات ارتش اشغالگر و کمبود منابع مواجه هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است