علمی فناوری 17:07 - 24 مهر 1398
مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه علم و صنعت در واکنش به مسمومیت دانشجویان:
مدیر کل حوزه ریاست و مشاور عالی رئیس دانشگاه علم و صنعت ضمن تشریح آخرین وضعیت مسمومیت دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: به طور حتم با عاملان این حادثه برخورد خواهیم کرد.

به طور حتم با عاملان این حادثه برخورد خواهیم کرد

به گزارش ایسنا، دکتر صدر در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر، اظهار کرد: صبح روز گذشته تعدادی از دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها به بهداری دانشگاه مراجعه کردند و برخی دیگر با اورژانس تماس مستقیم گرفتند.



مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه علم و صنعت با اعلام اینکه حدود ۷۰ نفر متاسفانه با علائم مسمومیت به بهداری دانشگاه مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۲۰ نفر با بستری و مراقبت حالشان بهتر شد و مرخص شدند.



وی افزود: یک نفر در بیمارستان بستری شده که حال این دانشجو نیز مساعد است و معاون دانشجویی در حال انجام کارهای ترخیص است. سایر دانشجویان به صورت سرپایی مداوا شدند و حالشان خوب است.



مشاور عالی رئیس دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود آمار دانشجویان مسموم شده حدود ۱۵۰ نفر است، گفت: با توجه به مراجعاتی که به بهداری دانشگاه شده و همچنین آمار اورژانس، تعداد افراد ۷۰ نفر است؛ اما اگر دوستان آمار دیگری دارند، به ما ارائه دهند.

دکتر صدر درباره علت این حادثه، اظهار کرد: از نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی درخواست کردیم در محل حضور یابند و این موضوع را دقیق‌تر بررسی کنند؛ قرار است مواد اولیه‌ای که در انبار موجود است، بررسی شود و از غذایی که دانشجویان استفاده کرده‌اند، نمونه‌برداری صورت گیرد.



وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات اولیه، دوستان ظاهرا از وضعیت راضی بودند، ادامه داد: البته نمونه‌برداری انجام شده و قرار است در آزمایشگاه بررسی دقیق‌تری صورت گیرد.



مشاور عالی رئیس دانشگاه علم و صنعت ضمن تاکید بر اینکه بررسی‌های دقیق مشخص خواهد کرد که علت حادثه عامل انسانی، مواد اولیه و یا نحوه طبخ بوده است، افزود: به طور حتم ما با عاملان آن برخورد خواهیم کرد.



انتهای پیام


10268453
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است