اجتماعی 10:09 - 09 آبان 1393
با افزایش استانهای زیر کشت خشخاش در افغانستان
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سالانه 7000 تن مواد مخدر در افغانستان تولید می‌شود و 210 هزار هکتار از زمین‌های آن کشور زیر کشت خشخاش می‌رود.

هزینه امنیت در مرزها افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، جزینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، بیان کرد: مواد مخدر یک مسئله جهانی است که باعث نگرانی بسیاری شده و در نظرسنجی‌های مختلف دستگاه‌های دولتی از مردم، مواد مخدر اولین نگرانی وآسیب اجتماعی ازدید عموم مردم نام برده شده است.

وی ادامه داد: براساس آمارهای سازمان ملل 242 میلیون نفر در جهان حداقل یکبار مصرف مواد مخدر را تجربه کرده‌اند که این نشان می‌دهد مواد مخدر یک تهدید جهانی است.

هزینه امنیت در مرزها افزایش می‌یابد

قائم مقام دبیرکل ستاد با بیان اینکه سالانه 7000 تن مواد مخدر در افغانستان تولید می‌شود، ادامه داد: سالانه 210 هزار هکتار از زمین‌های افغانستان زیر کشت خشخاش می‌رود که طی هشت سال گذشته با ورود ناتو به این کشور این رقم افزایش چشمگیری داشته است که با این تفاسیر سعی خواهیم کرد امنیت مرزها را برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور برقرار کنیم.

این مسئول ادامه داد: یکی از عوامل افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان سود دهی بالاست و با توجه به افزایش استان‌های زیر کشت در افغانستان از 15 به 19 استان، این موضوع یک تهدید برای ایران محسوب می‌شود که هزینه امنیت را در مرزها بالا می‌برد.

جزینی با بیان اینکه 75 درصد کشفیات مواد مخدر در مرزها و حاشیه‌های مرز صورت گرفته است، گفت: امروز مجامع جهانی سازمان ملل به دنبال آزادی مواد مخدر در برخی از کشورهاست که 11 ایالت آمریکا مصرف مواد مخدر را آزاد کرده‌اند و همین امر باعث بروز مشکلاتی شده است.

عدم اجرای مصوبه اختصاص اعتبار برای اشتغال بهبودیافتگان

وی با بیان اینکه باید استان لرستان به دستگاه‌ها و تجهیزات موادیاب مجهز شود و این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهیم داد، گفت: دولت تصویب کرده است پنج درصد از اعتبارات اشتغال را به بهبودیافتگان مواد مخدر اختصاص دهند اما متاسفانه هنوز این مصوبه اجرایی نشده است، با سازمان فنی وحرفه‌ای و چند سازمان دیگر هم هماهنگ کرده‌ایم که دوره‌های حرفه‌آموزی را برای افراد جویای کار و بهبودیافته از دام مواد مخدر برگزار کنند.

در ادامه جلسه مهندس هوشنگ بازوند، استاندار و رئیس شورا بیان کرد: در همه حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر ضمن هزینه، تلاش‌های بسیار زیادی صورت می‌گیرد اما باید بدون تعارف بگویم هنوز در کاهش اعتیاد در جامعه توفیقی حاصل نشده است.

مهندس بازوند ادامه داد: وجود یک فرد معتاد در خانواده ضمن خدشه وارد کردن به امنیت خانواده، حیثیت خانواده و سرنوشت افراد عضو آن خانواده را هم تحت اشعاع خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام


5081185
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است