استانی 08:57 - 10 آذر 1394
یک مسئول:
‌معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان البرز گفت: بازدهی بازارچه دائمی صنایع دستی در شش ماه دوم سال کاهش می‌یابد.

فروش تولیدات صنایع‌دستی در استان البرز موفقیت‌آمیز نبوده است

سعید امینی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه البرز، با اشاره به موضوع فروش تولیدات صنایع دستی دراستان البرز گفت: متاسفانه فروش تولیدات صنایع دستی در استان آن طور که باید و شاید موفق نیست.

وی ادامه داد: عدم وجود نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های دائمی برای فروش این تولیدات، هنرمندان صنایع دستی کار را به دردسر انداخته است.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که البرز بیش از سه هزار و 300 هنرمند فعال درحوزه صنایع دستی دارد که برخی از آنها به صورت انفرادی و برخی دیگر به صورت گروهی کار می‌کنند.

امینی گفت: در نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شود تعداد غرفه‌های محدود است و میراث فرهنگی نمی‌تواند به همه این هنرمندان غرفه‌ای بدهد.

وی ادامه داد: ‌علاوه بر این تولید همه هنرمندان صنایع دستی یکسان نیست و برخی از آنها درماه تنها سه یا چهار اثر تولید می‌کنند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز گفت: ‌بدون شک میراث فرهنگی نمی‌تواند در نمایشگاه‌ها غرفه در اختیار هنرمندان کم کار قرار دهد.

امینی در ادامه گفت:‌ میراث فرهنگی در نظر دارد بازارچه دائمی صنایع دستی را در مجموعه کاخ مروارید دایر کند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که در فصل سرد قرار داریم، نه غرفه داران و نه مردم از این بازارچه استقبال نمی‌کنند و راه ‌اندازی این بازارچه را باید به زمانی موکول کنیم که شرایط آب و هوایی مساعد است.

این مسئول دربخش دیگری از صحبت‌های خود به عدم استقبال ادارات و دستگاه‌های دولتی از ویترین‌های صنایع دستی اشاره کرد و افزود: متاسفانه تا کنون استقبال چندانی از طرح استقرار ویترین‌های صنایع دستی در ادارات نشده است.

وی اضافه کرد:‌ تاکنون چند ویترین برای استانداری و برخی دیگر از دستگاه‌ها ارسال شده، ولی مورد توجه زیادی قرار نگرفته است.

امینی در پایان گفت:‌ برای بهبود این وضعیت میراث فرهنگی با یک شرکت تعاونی قرارداد همکاری منعقد کرده تا از طریق این شرکت بتواند ارتباط گیری لازم برای استقرار این ویترین‌ها در ادارات را ایجاد کند.

انتهای پیام


7452758
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است