استانی 09:46 - 07 اسفند 1398
ایسنا/هرمزگان معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از دوم اسفند ۲۰ هکتار زمین کشاورزی در شهرستان پارسیان برای مقابله با ملخ‌ها سم پاشی شده است.

مشاهده هجوم ملخ‌ها به زمین‌های کشاورزی شهرستان پارسیان

مهدی ترابی صبح امروز(هفتم اسفندماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هجوم ملخ‌ها به زمین‌های کشاورزی شهرستان پارسیان اول اسفندماه دیده شده است، افزود: هجوم ملخ‌ها ۷۰۰ تا ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان پارسیان مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد بحران در استان هرمزگان چهارم اسفندماه برای مقابله با این آفت تشکیل شده است، تصریح کرد: میزان خسارت احتمالی هجوم ملخ‌ها پس از پایان سم پاشی اعلام می‌شود.

ترابی ادامه داد: ۱۵ گروه دیده بان و ۱۵ گروه سم پاش کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی را در غرب هرمزگان با مرکزیت شهرستان پارسیان برعهده دارند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: برای مقابله جدی با موج جدید حمله ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغها، مراتع و جنگل‌ها نیاز به همکاری همه جانبه همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی اضافه کرد: نخستین دسته ملخ‌های مهاجر صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن ماه پارسال در بندرنخیلو از توابع بندرلنگه درغرب هرمزگان گزارش شد این ملخ‌ها به علت نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان به مناطق مختلف از جمله یمن، عمان و ایران مهاجرت کردند.

ترابی اظهار کرد: دومین گزارش از ورود آفت ملخ به هرمزگان دوم اسفندماه سال گذشته از بخش سندرک میناب واقع در شرق این استان (درفاصله ۴۵۰کیلومتری ازکانون اول دربندرلنگه) دریافت شد این ملخ‌ها باعبور از کشور عمان، دریای عمان و سواحل مکران وارد خاک ایران شدند.

انتهای پیام


10414347
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است