ورزشی 02:35 - 08 تیر 1401
قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از انجام تست دوپینگ از وزنه‌برداران اعزامی به قهرمانی آسیا خبر داد.

وزنه‌برداران تست دوپینگ دادند/اخذ نمونه از تیم ملی فوتبال توسط AFC

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، از ابتدای سال 2022 میلادی تا 2 هفته پیش حدود 500 نمونه تست دوپینگ از رشته‌های مختلف اخذ شده که نمونه 17 ورزشکار مثبت بود. 

با توجه به نزدیکی بازی‌های کشورهای اسلامی و با برگزاری جلسه با سرپرستان تیم‌های اعزامی، فدراسیون پزشکی - ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ کار خود را آغاز خواهد کرد و نمونه‌گیری از ورزشکاران شروع می‌شود. 

فرزاد شارکی قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: ما تا کنون نمونه‌گیری جدا از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی نداشتیم البته معاینات ورزشکاران توسط فدراسیون انجام می‌شود. طبق آخرین جلسه‌ای که با سرپرست کاروان داشتیم قرار شد با سرپرستان تیم‌های اعزامی جلساتی داشته باشیم که هنوز این اتفاق رخ نداده است. با تعویق بازی‌های آسیایی کارمان سبک‌تر شده و برای بازی‌های اسلامی احتمالا یک یا دو بار نمونه‌گیری را داشته باشیم.

وی در خصوص اخذ نمونه از مسابقات کشتی آزاد جام تختی و تیم وزنه‌برداری اعزامی به قهرمانی آسیا، عنوان کرد: از جام تختی تست گرفتیم که هنوز جواب آن نیامده است. برای تیم وزنه‌برداری نیز از نوجوانان و جوانان اعزامی تست دوپینگ گرفتیم و منتظر جواب هستیم. با تغییرات فدراسیون مکاتباتی انجام می‌شود که همکاری در این خصوص صورت بگیرد.

شارکی درباره همکاری با فدراسیون فوتبال برای تست دوپینگ در لیگ برتر و همین طور جام جهانی، گفت: برای جام جهانی و تیم ملی کنفدراسیون فوتبال آسیا خودش نمونه‌گیری را انجام می‌دهد اما با شروع لیگ مانند گذشته در مسابقات حاضر می‌شویم و تست می‌گیریم.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ درباره اینکه آیا مشکلات مالی برای انجام نمونه‌ها با آزمایشگاه کلن وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: ما ماهیانه باید بین 18 تا 20 هزار دلار برای آزمایشات بپردازیم. مشکلی وجود ندارد و این هزینه‌ها پرداخت می‌شود. صورتحساب هر ماه می‌آید که کارها در حال انجام است.

انتهای پیام/


11608524
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به شعار اولین روز از هفته سلامت که «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شده است، به بررسی نگاه طب ایرانی به سلامت خانواده پرداخت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است