استانی 15:53 - 02 تیر 1397
مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان عنوان کرد:
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به حضور سالانه 25 میلیون زائر و گردشگر در قم افزود: بر اساس برنامه تا سال 1400 باید به 30هزار تخت اقامتی در استان برسیم، از این تعداد تا امروز 13هزار تامین شده است.

نیاز ‌به 30 هزار تخت اقامتی در قم تا سال 1400

به گزارش ایسنا، عیسی رضایی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه در دوره 5ساله مدیریت وی تعداد تخت در استان از 3700 به 13 هزار تخت ثابت رسیده است، عنوان کرد: هر تخت تا 20میلیون تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد، طی 5 سال حدود 1500 میلیارد تومان در بخش گردشگری بهره‌برداری داشته‌ایم و 3200 میلیارد تومان نیز در 70 پروژه بخش گردشگری نیمه تمام است.



مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه در این بخش 2هزار میلیارد تومان موافقت اصولی صادر شده است، ادامه داد: در مجموع طی 5سال گذشته، 7هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری در استان قم داشته‌ایم‌ که با این عدد در میان اداره کل‌های استان‌های کشور رتبه 4 یا پنجم به قم تعلق دارد.



وی با اشاره به حضور سالانه 25 میلیون زائر و گردشگر در قم افزود: بر اساس برنامه تا سال 1400 باید به 30هزار تخت در استان برسیم، از این تعداد 13هزار موجود و 7هزار در دست ساخت است. 5 هتل پنج ستاره در استان در حال سخت است که 2 هتل بیش از 20درصد پیشرفت داشته‌اند.



رضایی با اشاره به وجود 12 منطقه ویژه گردشگری در قم‌ گفت: از این تعداد 7 منطقه سرمایه گذار دارد و دو منطقه به بهره‌برداری رسیده است.



وی با بیان اینکه قم در مجتمع‌های بین راهی در سطح کشور اول است، افزود: در قم به لحاظ جذب سرمایه گذار مشکلی وجود ندارد و فقط باید موانع سرمایه گذاری رفع شود.



مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم به حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: بیش از 70رشته از 305رشته شغلی صنایع دستی در استان فعال است، بازار ارائه صنایع دستی در محل عبور و مرور زائر و گردشگر است که متاسفانه همکاری‌ها برای عرضه این محصولات در اطراف حرم مطهر و جمکران کم بوده است. در حوزه صنایع دستی بیش از 3 هزار شغل ایجاد شده است.



رضایی افزود: 360 اثر تاریخی در استان ثبت ملی شده است. 3 اثر تاریخی کاروانسرای پاسنگان، کاروانسرای دیرگچین و خانه یزدان پناه واگذار به بخش خصوصی شده‌اند و ظرفیت واگذاری 30 اثر دیگر به بخش خصوصی در استان وجود دارد.



وی با اشاره به جذب 10میلیارد اعتبارات استانی و 31میلیارد اعتبارات ملی طی  5سال گذشته گفت: کمتر از 20 درصد از ظرفیت استان قم در حوزه گردشگری و صنایع دستی به فعلیت درآمده است و جای کار بسیاری وجود دارد.



انتهای پیام


9819805
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است