سیاسی 13:58 - 28 شهریور 1393
ایلام- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شعار آمریکا ، متحدان اروپایی و ارتجاع عرب در قالب ائتلاف علیه داعش یک شعار و نمایش مضحک سیاسی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'محمدنقی لطفی' در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: بیانات قاطع و صریح رهبر معظم انقلاب و افشاگری معظم له باعث رسوایی و انفعال سران کاخ سفید و ضربه ایی محکم بر دستگاه دیپلماسی آمریکا بود.



وی افزود: نشست نمایشی در پاریس برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش از سوی آمریکا و سایر کشورهای اروپایی و عربی چهره چهره نفاق آنها را آشکار کرد.



خطیب جمعه ایلام یادآور شد: داستان مقابله با تروریسم و مبارزه با گروه های تروریستی در جهان امروز داستان غم انگیزی است.



لطفی ادامه داد: دولت هایی که خود حامیان اصلی و تشکیل دهندگان گروه های تروریستی در دنیا هستند و با کمک های فراوان مالی و تسلیحاتی این گروهک ها برای مقابله با دولت ها و ملت های مستقل و آزادی خواه تشکیل می دهند، دست آنها را برای هر جنایتی باز می گذارند و همین روشن ترین دلیل بر عدم صداقت آنها در مبارزه با تروریسم است .



وی تاکید کرد: شرط نخست مبارزه با تروریسم صداقت در مبارزه است وآمریکا ، فرانسه و انگلیس که سالها از این گروه های جنایتکار تروریسم حمایت کرده اند و بالاتر آمریکا در تاسیس داعش و قدرت گرفتن آن دست داشته است چگونه می تواند ادعای مبارزه با این گروهک تروریستی را داشته باشد و ائتلاف علیه آنها تشکیل دهد.



نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان کرد: بسیاری از دولت های حاضر در نشست پاریس مانند عربستان ، قطر و اردن که حامی اصلی مالی و نظامی گروه های تروریستی در منطقه به خصوص داعش هستند . چه کسی می تواند نقش عربستان و قطر و مفتی های فاسد و مزدور آل سعود را در این زمینه انکار کند؟



حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: بطور قطع بدون حمایت مالی و نظامی کشورهای مرتجع منطقه ، داعش هرگز امکان نداشت بخش اعظمی از خاک عراق و سوریه را اشغال کند.



وی در بخش دیگری از سخنان خود به 31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی رژیم فاسد بعث عراق علیه ایران اسلامی در 1359 اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس ، دفاع افتخار آفرین امت فداکار و سلحشور ایران در حفظ و حراست از نظام نوپای جمهوری اسلامی و پاسداری از مرزهای عزت و شرافت این مرز و بوم یکی از حساس ترین و بارزترین برهه حیات راستین این ملت است.



امام جمعه ایلام اظهار کرد: ملت بزرگ ایران با پیروی از مقتدای بزرگ خود زیباترین جلوه های فداکاری و ایثارگری را به نمایش گذاشت. لطفی افزود: دفاع مقدس بزرگترین امتحان و آزمون برای ملت ایران بود و ایرانیان با سرافرازی و سربلندی و پیروزی از این آزمون بزرگ بیرون آمدند و ثابت کردند که با دست خالی اما با ایمان و اراده قوی می توان قویترین دشمنان را به زانو در آورد.



وی بیان کرد: جنگ افروزان هرگز باور نمی کردند یک ملت با اتکای به خداوند و با تیکه بر توانمندی های جوانان خود یک جنگ نا برابر را به نفع خود به پایان برسانند و پیروز شوند . لذا دوران هشت ساله دفاع مقدس درخشنده ترین مقطع تاریخی ایران است.



خطیب جمعه ایلام در بخش پایانی سخنان خود با یادآور اول مهر و فصل بازگشایی مدارس تاکید کرد: با آغاز سال تحصیلی میلیون ها دانش آموز به شوق آموختن دانش روانه مدارس می شوند و این تکاپو جلوه زیبایی را به جامعه می بخشد.



لطفی یادآور شد: آموزش و پرورش بطور مستقیم در تحول و پیشرفت سایر نهادهای اجتماعی نقش بنیادی دارد و برای سازندگی و رشد و توسعه کشور در عرصه های مختلف هیچ راهی مناسب تر از امر تعلیم و تربیت نیست. ک/2



540

انتهای پیام /*


4750523
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به اصفهان با استفاده از ریز پرنده‌ها پرداختند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق دستاورد‌ها و ابعاد مختلفی دارد که رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌تر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است