استانی 02:26 - 07 آذر 1393
معاون اقتصادی سپاه پاسداران:
معاون اقتصادی ـ سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اتکا به توافق نهایی مذاکرات هسته‌ای 1+5 برای رهایی از رفع گرفتاری‌ها، دولت را به خواب برده است.

اتکا به توافق نهایی مذاکرات هسته‌ای دولت را به خواب برده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبعلی، سردار علیرضا فخاری پنجشنبه شب در نشست صمیمی فرماندهان پیشکسوت بسیجی حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت شهرستان دماوند در مجتمع حضرت سیدالشهدا (ع) مبارک‌آباد شهر آبعلی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س)، اظهار کرد: یاد و خاطره کسانی که بدون ادعا از انقلاب اسلامی دفاع کردند را گرامی می‌داریم.

وی ضمن یاد و خاطره شهید حمزه‌لویی، نوجوان 13 ساله شهر آبعلی افزود: مدیون کسانی هستیم که با سن و سال‌های کم جان‌فشانی کردند و امروز باید یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم؛ چراکه به واسطه آنها نشاط جامعه کنونی تأمین شده است.

معاون اقتصادی ـ سازندگی سپاه تصریح کرد: اکنون اگر آنچه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رخ می‌دهد، به واسطه مقاومت و بصیرت ملت ایران به خصوص پاسداران و بسیجیان اتفاق نمی‌افتاد، معلوم نبود امروز در کجای جهان قرار داشتیم؛ اینک دشمن در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کند تا هر موقعیتی که ایران در آن قرار گرفته است را نابود کند.

فخاری با اشاره به عدم توافق نهایی مذاکرات هسته‌ای در وین بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که کدام یک از نیازهای کشور جزو ضرورت قرار دارد تا بدان اهمیت دهیم؛ اگر در کارهای دشمن تفکر کنیم، متوجه می‌شویم که آنها تلاش می‌کنند تا از هر جهتی جمهوری اسلامی ایران را مورد تهاجم قرار دهند و این نظام مقدس را در این فشارهای سخت از اهدافش دور کند.

وی با بیان اینکه اگر امروز گروه مذاکره‌کننده کشورمان در وین به توافق نهایی دست پیدا نکرده، اما قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشیده است، ادامه داد: در مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در یک طرف و قدرت‌های برتر دنیا در طرف دیگر مذاکرات قرار گرفته بودند و این قدرت نرم کشورمان را نشان می‌دهد.

معاون اقتصادی ـ سازندگی سپاه با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا دستاوردهای وین را در یک فاصله‌ای حتی 30 ساله طولانی کند، گفت: آنها تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران به طور فرسایشی دست‌های خود را بالا ببرد و سعی دارند این اقدمات توأم با دانش‌افزایی و تغییر وضعیت طراز انقلاب اسلامی ایران صورت گیرد.

فخاری اضافه کرد: آنها تلاش دارند تا سیاست‌های تمدن‌ساز انقلاب اسلامی ایران را با هجمه‌های بزرگ و قدرتمند متوقف کنند؛ قطعا آنها به دنبال جلوگیری از توسعه کشورمان هستند و امروز مشاهده می‌کنیم که بعضی کشورها به خصوص اروپایی‌ها اختیار لازم برای اتخاذ یک تصمیم واحد را ندارند و زیر نظر سلطه آمریکایی‌ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه کشورهایی همچون چین و روسیه به دلیل منافع استراتژیک خود به دنبال حفظ آن منافع هستند، افزود: اکنون نقاط مشترک ما با این کشورها در حوزه بین‌الملل به خصوص در حوزه سوریه گسترش پیدا کرده و توسعه‌یابی جریان تکفیری در کشورهای چین و روسیه برای آنها خطرناک است و این اقدامات آنها بازدارنده و پیشگیرانه به حساب می‌آید.

معاون اقتصادی ـ سازندگی سپاه با بیان اینکه آنها تلاش می‌کنند تا این موضوع را در نقطه سوریه متوقف کنند، تصریح کرد: آنها درصدد هستند تا هزینه‌های این موضوع را به گردن مردم عراق و سوریه بیاندازند تا پای این جبهه‌ها به کشور خودشان باز نشود.

فخاری با بیان اینکه این موضوع نقطه مشترک ما به حساب می‌آید و طبیعی است که آنها از جمهوری اسلامی ایران حمایت کنند، اظهار داشت: اگر کشوری همچون چین به دنبال کمک به ایران بود، پول هنگفت بلوک شده نفت را به کشورمان برمی‌گرداند؛ اکنون آنها بدون اجازه آمریکا حق یک معامله کوچک با جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

وی با بیان اینکه اگر روسیه شرایطی شبیه ما را نداشت هیچ وقت حاضر به حمایت از ایران اسلامی نمی‌شد، افزود: این موضوع طبیعی است که تمام کشورها در راستای اهداف راهبردی خود حرکت کنند و تا زمانی ما را شریک خودشان می‌دانند که منافع آنها حفظ شود.

معاون اقتصادی ـ سازندگی سپاه با بیان اینکه اگر امروز روسیه به ایران پناه می‌آورد به خاطر تحریم‌ها و فشارهایی به حساب می‌آید که آمریکا برای آنها در نظر گرفته است، تصریح کرد: قطعا دشمن تلاش می‌کند تا ما را در مدت‌زمان طولانی تسلیم خود کند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

فخاری با بیان اینکه یکی از راهکارهای مؤثری که می‌توان از این موضوع رهایی پیدا کرد، توجه به «اقتصاد مقاومتی» است، گفت: اقتصاد مقاومتی یک امر مستمر، مردم محوری و با رویکرد مدیریت جهادی را فراهم می‌کند تا ملت ایران را از مشکلاتی که دارند، دور کند و آنها را پشت سر گذارند.

وی با بیان اینکه با توجه به ارزیابی‌هایی صورت گرفته و نتایج عملکرد دولت طی 11 ماه گذشته نشان می‌دهد که هنوز به طور جدی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی نشده‌ است، تأکید کرد: اتکا به امضای موافقتنامه نهایی مذاکرات هسته‌ای 1+5 برای رهایی از رفع گرفتاری‌ها مسئولان ما را به خواب برده و این موضوع فکری خام و سهل‌انگاری است.

معاون اقتصادی ـ سازندگی سپاه با بیان اینکه امروز اقتصاد مقاومتی نقطه‌ای است که باید آن را به عنوان حفظ انقلاب جزو مطالبات و اهداف راهبردی کشور قرار دهیم، اظهار داشت: قطعا بسیج ابزار تحقق این امر را در اختیار دارد؛ بسیج پیش‌قراول صحنه‌های مختلف به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه میدان وسیعی در این زمینه ایجاد شده است و مسئولان سپاه و بسیج عنایت ویژه‌ای نسبت به این موضوع دارند، گفت: امروز ما در محاصره دشمن قرار داریم و فکر کردن به توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای 1+5 بسی خیالی خام است، چراکه آنها تنها با اصالت انقلاب اسلامی ایران مشکل دارند و با بهانه‌های مختلف این مذاکرات را طولانی می‌کنند تا به اهداف خود برسند.

معاون اقتصادی ـ سازندگی سپاه با بیان اینکه امروز باید زیرساخت‌های کشور را تقویت کنیم، افزود: کشور ژاپن بعد از جنگ جهانی هزینه‌هایی که می‌خواست در زمینه توسعه ارتش خرج کند را در توسعه زیرساخت‌های کشور به کار برد و تهدید‌های زیادی را به فرصت تبدیل کرد.

فخاری با بیان اینکه امروز با بضاعت کم می‌توان در بعضی از نقاط با اقداماتی مشکلات پیش‌ رو را رفع کرد، افزود: قطعا باید ظرفیت‌های لازم در امر تحقق افزایش تولید شناسایی شود و در دستور کار قرار گیرد.

وی بسیج را تنها ناجی رفع این مشکلات دانست و افزود: در هر عرصه‌ای که یک عنصر مخلص و بی‌ریا ورود پیدا کرد، نتیجه آن ماندگار و پربرکت شد؛ چون این موضوع ریشه در اعتقادات بسیج داشته است.


5286858
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است