بین‌الملل 12:15 - 24 آبان 1397
معترضان با متهم کردن کمیسیونر جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل به همدستی در آزار جامعه بومی ماپوچه، از اقوام سرخپوست شیلی، موقتا در سخنرانی او اخلال ایجاد کردند.

معترضان سخنرانی میچل باچله را مختل کردند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان با پوشیدن لباس‌های محلی، روی سکوی محل سخنرانی میچل باچله، کمیسیونر جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل در دانشگاه ژنو رفتند و بنری با نوشته "حقوق بشر برای ماپوچه" به دست داشتند و او را به "ترور" آنها متهم کردند.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل که درباره "جنبه تاریک" عصر دیجیتال و تهدیدهایی که فناوری‌های جدید برای آزادی‌ها و حقوق در سراسر جهان ایجاد می‌کند، سخنرانی می‌کرد گفت که ادعاهای معترضان "صحت" ندارد. معترضان همچنین بنر دیگری داشتند که روی آن نوشته شده بود "کمیسیونر عالی امروز، گناهگار دیروز". میچل باچله که دو دوره رئیس‌جمهوری شیلی بوده است، تاکید کرد: ما قوه قضائیه مستقل در شیلی داریم.

دولت شیلی همواره به اعمال تبعیض علیه مردمان بومی ماپوچه که قرن‌ها پیش کنترل اراضی زیادی در شیلی را در دست داشت، متهم می‌شود اما این مساله به حاشیه رانده می‌شود. سال گذشته زمانیکه باچله هنوز رئیس‌جمهوری شیلی بود، از طرف ملت از سکنه ماپوچه بابت "وحشت‌هایی" که پس از دوره استعمار متوجه آنها شد، عذرخواهی کرد.

بومیان ماپوچه که اولین سکنه بخش‌هایی از شیلی بودند، علیه فاتحان اسپانیایی و بعدا ارتش شیلی پس از استقلال این کشور در قرن نوزدهم جنگیدند. جمعیت آنها اکنون ۷۰۰ هزار تن از ۱۷ میلیون جمعیت شیلی را تشکیل می‌دهد. فعالان حقوق اراضی ماپوچه هم طبق قانون ضد تروریسمی به تاریخ ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۰ دوره دیکتاتوری زندانی شدند.

انتهای پیام


9973891
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است