سیاسی 16:32 - 08 شهریور 1393
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عده‌های که مطرح می‌کنند آب انتقالی تنها در کشاورزی استان یزد مصرف می‌شود، گفت: این چه حرفی است که عده‌های برای جوسازی می‌گویند!

جوکار: آب انتقالی به یزد فقط برای شرب مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، "محمدصالح جوکار" که در جمع مردم حوزه انتخابیه‌اش سخن می‌گفت،‌ تاکید کرد: کدام عاقلی آب را 350 کیلومتر تصفیه کرده و منتقل می‌کند تا با آن کشاورزی کند و این فقط جوسازی عده‏ای مغرض است.

وی اظهار کرد: تمام آب انتقالی به مصرف شرب مردم می‏رسد و تازه این مقدار فقط 60 درصد نیاز مردم را در بخش شرب تامین می‏‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بحران بی‏ آبی در یزد بیداد می‏کند و علاوه بر خالی شدن بسیاری از روستاها‏، در بیشتر مناطق شهری استان نیز با کمبود آب شرب مواجه هستیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: برای کمبود آب مسئولان در حال پیگیری هستند ولی مدیریت مردم هم مهم است هر چند که تاکنون مردم کمال همکاری را داشته‏ اند.

وی ادامه داد: مردم یزد بسیار حساب شده نسبت به مصرف آب اقدام می کنند و مسئولان نیز برای تامین آب شرب نسبت به حفر چاه‏های جدید در منطقه چرخاب یزد اقدام کرده ‏اند.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به گلایه مردم از طعم بد آب شرب در برخی از مناطق شهری، گفت: با توجه به این که تمام آب تخصیصی انتقالی به استان یزد داده نمی‏شود، لذا مسئولان مجبور هستند از چاه‏های موجود و حتی برخی چاه‏های تامین آب فضای سبز بعد از تصفیه برای مصرف شرب استفاده کنند که تغییر مزه آب در برخی مناطق به همین دلیل است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد مردم از عدم ساماندهی اتباع خارجی، با تایید بروز برخی مشکلات برای مردم استان به دنبال حضور اتباع خارجی، اظهار کرد: طبق آمار رسمی تعداد اتباع خارجی به ویژه افاغنه چه با مجوز و چه بدون مجوز در استان، 100 هزار نفر اعلام شده است.

وی ادامه داد: به هر حال این تعداد در استان یزد ساکن هستند و از خدماتی که ما هم استفاده می‏کنیم، برخوردارند ولی نباید نسبت به ساماندهی اتباع خارجی بی تفاوت بود و انفعالی رفتار کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به این که در دو جلسه به صورت مستقیم با وزیر کشور در این مورد صحبت کردم ولی تاکنون اقدامی نشده است، گفت: به همین دلیل سوالی از وزیر کشور در رابطه با اتباع خارجه تهیه شده که بعد از تعطیلات مجلس برای طرح در صحن علنی اعلام خواهد شد.

وی افزود: تنها 30 هزار نفر از 100 هزار اتباع خارجی در استان یزد مجوز دارند و ساماندهی این افراد بسیار آسان است، اما متاسفانه اراده و همتی نیست.

جوکار عنوان کرد: سه ماه پیش به اداره کار یزد نامه‏ های نوشتم که در هر شهرستان با توجه به 35 نوع شغلی که اتباع خارجی ورود کرده‌اند، چه تعداد نیروی کار مورد نیاز است تا براساس همین ظرفیت اتباع خارجی در همان محل‏ها ساماندهی شوند.

جوکار ادامه داد: ما هرگز نمیخواهیم کار با مشکل مواجه شود، ولی باید مدیریت شود و مکان و امکانات مورد نیاز اتباع گردآوری شده و در محل‏های مشخص شده مستقر شوند، نه این که شخصی خانه خود را به چند خانواده اتباع خارجی بر خلاف قانون اجاره دهد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به گلایه مردم از نبود امکانات در بافت قدیم و مشکلات قانونی میراث فرهنگی برای بازسازی خانه‏ های قدیمی، گفت: یک هزار و 600 هکتار بافت تاریخی و فرهنگی در استان یزد وجود دارد و با توجه به این که نه مردم توان دارند و نه دولت پول، لذا نمی‏توان همه آن را حفظ کرد و باید حداقل قسمت ‏هایی که مانده حفظ شود.

جوکار ادامه داد: میراث فرهنگی باید به گونه ‏ای رفتار کند که مردم اجازه داشته باشند تا منازل قدیمی را احیا کرده و در آن ساکن شوند و نباید با اقدامات انجام شده، باعث خالی شدن بافت قدیم از سکنه شویم.

وی با اشاره به این که هم اکنون شهر یزد دارای دو منطقه است، گفت: یزد جدید به حاشیه کشیده شده و مجبور شدیم برای ساختمان های جدید امکانات فراهم کنیم در حالی که زمین های خوب و زیرساخت‏های لازم موجود در بافت قدیم بدون استفاده مانده و منازل نیز خالی از سکنه شده است و اگر همین محلات احیا شده و حداقل امکانات فراهم شود، جوانان رغبت پیدا کرده و در همین محل ساکن خواهند شد.

جوکار ادامه داد: جوانی که حاضر است در آپارتمان 40 متری زندگی کند باید بررسی شود چرا حاضر نیست در بافت قدیم و در خانه‏ های بزرگ زندگی کند و باید کارشناسان براساس سلایق اقشار مختلف نسبت به بازسازی بافت قدیم براساس اصول میراث فرهنگی اقدام کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: در صورتی که همین روند ادامه پیدا کند تا دو دهه آینده قطعا نه بافت تاریخی را خواهیم داشت و نه مردم را و همین بافت تاریخی موجود نیز با خالی شدن سکنه و عدم رسیدگی از بین خواهد رفت.

جوکار، ضمن گلایه از این که خدمات شهری در برخی از نقاط بافت قدیم محلات آن گونه که باید انجام نمی‏شود، گفت: محلات قدیمی از روی حساب و کتاب شهری ساخته نشده، اما باید به اندازه‏ای که در دیگر مناطق هزینه می‏شود برای این محلات نیز هزینه شود و به امان خدا رها نشود.

انتهای پیام


4601953
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است