فرهنگی‌هنری 19:26 - 29 مرداد 1397
/نشست هم‌اندیشی اجرای راهبردی دیپلماسی وحدت در جهان اسلام/
رییس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب‌ نهاد فعالان سیاسی با بیان اینکه دیپلماسی وحدت یعنی سیاست‌ورزی برای دستیابی به وحدت، گفت: وحدت همچون غذا و هوا برای انسان ضروری است و یکی از عوامل تولید قدرت، وحدت است.

تقوی: دیپلماسی وحدت یعنی سیاست‌ورزی برای دستیابی به وحدت

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی عصر روز دوشنبه ۲۹ مردادماه در دومین نشست هم‌اندیشی «اجرای راهبردی دیپلماسی وحدت در جهان اسلام» که با حضور فعالان این عرصه در مجموعه ورزشی تلاش برگزار شد، با تبریک عید سعید قربان و با بیان اینکه این عید پیام وحدت را در خود دارد، اظهار کرد: حجاج ما در مناسک حج با وحدت و شکوهی که به وجود می‌آورند می‌توانند در جامعه اسلامی فضای وحدت را تقویت کنند. دیپلماسی وحدت یعنی سیاست‌ورزی برای دستیابی به وحدت مانند غذا و هوا برای جامعه انسانی ضروری است. همانطور که انسان بدون غذا و هوا نمی‌تواند به حیات خود ادامه بدهد طبیعتا جامعه‌ای که به سمت قله‌های سعادت و سیادت می‌رود، حتما به وحدت نیاز دارد و بدون وحدت پیروزی محال است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اگر به تاریخ بنگریم علت موفقیت ملت‌ها را مورد ارزیابی قرار بدهیم، می‌بینیم که در این زمان بیش از هر زمان دیگری به وحدت، وفاق و انسجام و یکپارچگی نیاز داریم، تصریح کرد: لازم است که زمانمان را بشناسیم. شناخت زمان به ما کمک می‌کند که به مساله وحدت بیشتر بیاندیشیم. امام صادق (ع) می‌فرمایند: کسی که عامل به زمان خود باشد می‌تواند به مشکلات چیره شود. زمان‌شناسی موجب می‌شود که انسان به جلوتر حرکت کرده و بیاندیشد.

رییس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد فعالان سیاسی در ادامه با بیان این مطلب که بحث زمان و زمان‌شناسی مربوط به تقویم نمی‌شود، بلکه باید تحولات زمان را شناسایی کنیم، اضافه کرد: در زمان امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم و مساله وحدت برای یک سال و ماه نیست، بلکه در تمام سال‌ها و ماه‌ها و روزها به وحدت نیاز داریم. با بررسی تحولات منطقه می‌بینیم که چگونه ابرقدرت‌ها ملت‌ها را به جان هم انداخته‌اند و از چه روشی برای کشت و کشتار استفاده می‌کنند. در ظاهر با غیرمسلمان روبه‌رو نیستیم اما پشت‌ سر تمام این آشوب‌ها، آمریکا و صهیونیست‌ها هستند. آنها از روش به جان هم انداختن مسلمانان استفاده کرده‌اند و داعش را در منطقه ترویج دادند آن هم تحت نام اسلام. این طرحی است که برای منطقه ریخته‌اند و می‌خواهند منابع غنی منطقه را به غارت ببرند. وقتی ترامپ رییس‌جمهور بی‌ادب آمریکا می‌گوید اینها را باید دوشید، نشان‌دهنده آن است که آمریکا نمی‌خواهد بگذارد که منطقه روی آرامش ببیند.

تقوی در ادامه با اشاره به این مطلب که ما باید عوامل وحدت‌زا را در جهان اسلام افزایش بدهیم و بر دین و وحدت تاکید کنیم، تصریح کرد: ما حتی باید بر عوامل وحدت‌زای انسانی نیز تاکید کنیم. اگر سنخیت بین مردم نباشد وحدت ایجاد نمی‌شود. یکی از پیام‌های وحدت تولید قدرت است و یکی از عوامل وحدت این است که می‌توانیم به قدرت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... برسیم. حتی این قدرت علمی ما بود که دشمنان ما را به پای میز مذاکره کشاند. پس یکی از عوامل تولید قدرت وحدت است. همچنین وحدت، صمیمیت و محبت می‌آورد. دشمنان می‌خواهند همواره مسلمانان با هم دشمن باشند. وحدت رهبری و محور می‌خواهد و امروز رهبری عالم و دین‌شناس برای جهان اسلام وجود دارد.

انتهای پیام


9880943
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است