علمی فناوری 23:46 - 31 تیر 1393

امروزه کمتر کسی با سبک جنگی و تیراندازی اول شخص آشنایی ندارد و این سبک به عنوان یکی از پرطرفدارترین‌های جهان شناخته می‌شود. شاید یکی از بهترین‌ بازی‌های سبک تیراندازی و اول شخص ٬ Modern Combat باشد. این بازی را می‌توان یکی از شاهکارهای شرکت گیم‌لافت دانست. گیم‌لافت (Gameloft) در چهار نسخه‌ی اول بازی Modern Combat کاربران زیادی را به آن جذب کرد؛ هر نسخه از نسخه‌ی قبلی خود جذاب‌تر، حرفه‌ای‌تر و باکیفیت‌تر!

Modern Combat 5: Blackout جدیدترین بازی منتشر شده از کمپانی گیم‌لافت برای پلتفرم های اندروید٬ ویندوزفون و ios می‌باشد. این بازی با گرافیک خیره‌کننده و هم‌سبک با سری بازی‌های Call Of Duty در پی‌سی و کنسول‌ها عرضه شده است. در ادامه مروری بر ویژگی‌ها و گیم‌پلی این بازی خواهیم داشت.

1همانطور که گفتم ٬ بازی Modern Combat هر سال با نسخه‌ی جدید و باکیفیت‌تری ارائه می‌شود. در سال گذشته بازی Modren Combat 4: Zero Hour به عنوان یکی از بهترین‌های سال ۲۰۱۳ انتخاب شد و حالا باید دید شرکت مایکروسافت امسال چه سورپرایزی را برای کاربران و علاقه‌مندان به این بازی آماده کرده است.

گیم پلی

همانند نسخه‌های قبلی٬ بازی در سبک اول شخص ساخته شده است. گیم‌لافت در این نسخه سعی کرده است تا شیوه‌ نسخه‌ قبلی را ادامه دهد و  تغییرات بسیار کمی در فرمول‌های قبلی خود ایجاد کرده است. با این حال٬ داستان و اتفاقات این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی گسترده‌تر و جذاب‌تر است.

2بازی دارای دو حالت یک نفره و چندنفره (MultiPlayer) است اما فعلا در مورد حالت چند نفره صحبت نمی‌کنیم. بازی در مجموع ۶ بخش است و هر بخش دارای ماموریت‌های اصلی می‌باشد. هر ماموریت اصلی نیز شامل ماموریت‌های کوچک‌تر می‌شود. هریک از این ماموریت‌های شامل کشتن دشمنان٬ انفجارهای مختلف و  ترور از راه دور با تفنگ دوربین دار است و در حین این مراحل می‌توانید سلاح‌ها و وسایل مختلفی را آزاد کنید.

3

در مراحل بازی می‌توانید در بخش‌های مختلفی بجنگید؛ از جمله آن‌ها سرباز جنگنده ٬ قدرتی ٬ اطلاعاتی و تک تیرانداز می‌باشد. هرکدام از این بخش‌ها اسلحه و مهارت‌های خاص خود را به صورت پیش‌فرض در اختیار شما می‌گذارد. مثلا میزان آسیب دیدگی یک سرباز قدرتی ۱۰ درصد کمتر از حد معمول است و یا سرعت تعویض خشاب یک سرباز جنگنده ۱۵ درصد بیشتر از بقیه می‌باشد.

5وقتی که پست خود را انتخاب کنید متوجه می‌شوید که بازی سلاح‌های متفاوتی را در بخش‌های مختلف در اختیار شما می‌گذارد. همچنین با استفاده از وسایلی همچون دوربین ٬ صدا خفه کن و… می‌توانید سلاح‌هایتان را پیشرفته‌تر کنید. در مراحل مختلف می‌توان دو نوع تفنگ مختلف را با خود حمل کنید. علاوه بر آن شخصیت بازی وسایلی از جمله چاقو و نارنجک‌های مختلف را نیز در اختیار دارد.

اکشن بودن بازی در تمام مراحل و بخش‌های مختلف آن قابل لمس است. با حرکت گلوله‌ها به سمت‌های مختلف ٬ انفجار‌های پی در پی در اطراف شما و جنگ تمام عیار با دشمنان مقابل ٬ هیجان بازی بسیار بالا است و شما را به شدت به جوش و خروش وا می‌دارد. نکته‌ی بسیار مهم در اینجا ٬ حضور موثر شما در تمامی اتفاقات مهم اطراف است و این موضوع باعث می‌شود تا حس نکنید که به تماشای یک فیلم سینمایی می‌پردازید ٬ بلکه بازی برای پیش رفتن به شدت به شما احتیاج دارد.

7نقطه ضعف اصلی این بازی مربوط به پلتفرم مورد نظر می‌باشد. برای سبک اول شخص و جنگی صفحات تاچ اسکرین کمی مشکل ساز است و فقط با عادت کردن به آن می‌توان بازی را پیش برد. البته خوشبختانه می توان دکمه‌های مختلف بازی را در صفحه جابجا کرد و با این ویژگی مطمئنا بازی کردن بسیار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. البته پیشنهاد من به شما ٬ استفاده از یک دسته بازی است و درغیر این صورت بهترین گزینه ٬ عادت کردن به گیم‌پلی و دکمه‌های مختلف می‌باشد.

خوشبختانه بازی آنچنان سخت و دشوار نیست. محیط بازی زیاد تاریک و غیر قابل دید نیست و دشمنان به سادگی تیر می‌خورند و کشته‌ می‌شوند. همچنین اگر خشابتان تمام شود می‌توانید با خیال راحت آنها را عوض کنید در حالی که دشمنانتان زیاد مزاحم این کار نمی‌شوند!! همچنین اگر آسیب ببینید افراد گروه به شما کمک می‌کنند و معمولا زیاد کشته نمی‌شوید.

8اما در مورد بازی چند نفره باید گفت که بازی دارای نقشه‌های مخصوصی در این زمینه است. این بازی همانند بازی معروف کانتر به شکل گروهی جذاب‌تر است و مطمئنا پس از انتشار آن افراد زیادی در فضای مجازی به شکل گروهی به انجام آن می‌پردازند.

9یک ویژگی خوب بازی Modern Combatاین است که برای خریدن سلاح‌های مختلف و مهمات نیازی به پرداخت هزینه‌ای نیست و فقط برای دریافت آن از فروشگاه باید پول پرداخت شود؛ البته اگر نسخه‌ی کرک شده‌ آن را دریافت کنید دیگر هیچ‌ هزینه‌ و محدودیتی در بازی نخواهید داشت.

متاسفانه بازی فقط با وای‌فای و یا اینترنت همراه قابل اجرا است و پس از نصب بازی فقط دو فصل اول آن قابل اجرا است و برای فصل‌های بعدی باید این دو فصل را به اتمام برسانید.

10گرافیک و صدا

گرافیک بازی Modern Combat 5 خارق العاده است. از آب‌های ونیز گرفته تا خیابان ها و ساختمان‌ها همه و همه بسیار زیبا طراحی شده اند و گرافیک و رزولوشن آن‌ها کاربران را جذب خود می‌کند. همچنین بخش صداهای بازی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. موزیک بازی متناسب با موقعیت‌های مختلف تغییر می‌کند و در جاهای مورد نیاز اکشن‌تر می‌شود. صدای انفجارها و تیراندازی‌ها بسیار طبیعی و قابل باور است.

11

در مجموع می‌توان گفت بازی Modern Combat 5 از هر نظر قابل قبول است و اگر به دنبال هیجان در اسمارت‌فون و تبلت خود هستید حتما باید آن را امتحان کنید. این بازی در ۲۴ جولای با قیمت ۶.۹۹ دلار در فروشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

رتبه: ۸/۱۰‌

نقاط قوت: گیم‌پلی عالی ٬ گرافیک و صدای جذاب ٬ عدم نیاز به پرداخت پول در ازای سلاح‌ها و مهمات

نقاط ضعف: داستان ضعیف ٬ آفلاین نبودن بازی ٬ نیاز به دانلود برخی از فصل‌ها

(این بازی بر روی ipad Air اجرا و بررسی شده است)

منبع : gsmarena


4302154
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: در سواحل مکران در حال برنامه ریزی برای مقدمات اجرایی و عملیاتی بخش علمی در این منطقه هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است